Albalact Alba Iulia, singurul jucator independent in top 5 producatori locali de lactate, a raportat in intervalul ianuarie-septembrie 2009 o crestere a cifrei de afaceri de 25%, pana la 39,7 mil. euro, respectiv o majorare a profitului cu 70%, pana la 407.746 euro, anunta compania.
Cifra de afaceri a companiei Albalact a crescut cu 25,2% in perioada ianuarie-septembrie 2009 a acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 167.867.394 lei, fata de 134.087.038 lei, in lunile ianuarie-septembrie 2008.

“Rezultatele sunt foarte bune, in conditiile in care, in ultimele 4-5 luni, batalia de preturi a fost de multe ori irationala: toti competitorii au sperat sa castige cota de piata in aceste conditii, insa nu toti au si reusit . Din punct de vedere cantitativ, Albalact a reusit sa-si atinga targetul volumic, avand o crestere de 35% fata de 2008, ceea ce a dus la castigarea de market share pe anumite categorii, chiar daca investitia de la Raraul SA a intarziat mai mult decat a fost programat”, declara Traian Simion (foto), director general al companiei.

De asemenea, profitul net inregistrat de companie in primele noua luni ale acestui an a crescut cu 70% fata de aceeasi perioada a anului 2008 pana la 1.720.689 lei. In perioada similara din 2008, Albalact afisase un profit net de 1 mil. lei.

“In acest trimestru, fabrica Raraul din Campulung va aduce un plus de valoare pentru Albalact, ceea ce face ca obiectivul nostru pentru urmatoarea perioada sa fie atingerea indicatorilor de profitabilitate ” adauga Traian Simion.

Pe de alta parte, acesta considera ca piata de lactate va reveni la normal, in special in ceea ce priveste comportamentul producatorilor in piata, dar nu vor fi schimbari majore in cel al consumatorilor, acestia indreptandu-se, in general, tot catre produsele de baza.

“In ceea ce priveste urmatorul an, acesta va fi un an al celor care si-au facut temele in ultimii 3-4 ani, in special in privinta aplicarilor conditiilor Uniunii Europene, privind capacitatile de productie, un an al celor celor care au avut o strategie de marketing construita pe termen lung. Va fi un an al consolidarilor in industrie, pe parcursul caruia s-ar putea ca multi jucatori mici sa fie eliminati, vor fi posibile preluari”, sustine Simion.

Totodata, oficialul Albalact considera ca anul viitor va fi marcat de consolidari ale brandurilor existente pe piata, in conditiile in care private label devine un jucator demn de luat in seama.

“Cum cea mai buna strategie in conditii de criza este de a castiga cota de piata, batalia se va da in continuare pe cota de piata, mai putin pe profitabilitate, dar nu cu orice pret, asa cum s-a intamplat in 2009”, apreciaza directorul general al Albalact.

In toamna anului trecut, Albalact a relocat intreaga productie de lactate in noua fabrica de la Oiejdea, care a presupus o investitie de peste 17 milioane de euro. La scurt timp, Albalact a achizitionat 77% din actiunile societatii Raraul SA Campulung Moldovenesc pentru intrarea pe categoria branzeturilor.

Anul acesta, Albalact a inceput sa functioneze cu capacitatile de productie extinse in ambele fabrici - Oiejdea si Raraul Campulung Moldovenesc.

Totodata, compania a deschis un centru logistic nou langa Bucuresti, cu o investitie de 3 milioane de euro si urmeaza sa incheie prima etapa de modernizare a fermei proprii din Vaidei (Hunedoara), proiect ce a necesitat o alta investitie de aproape 2 milioane de euro.

Infiintata in anul 1971 si transformata in societate comerciala pe actiuni in 1990, Albalact a fost privatizata in 1999. Compania Albalact are peste 800 de angajati si peste 6.000 de actionari si este listata la categoria a-II-a a Bursei de Valori Bucuresti. Pe langa produsele lactate proaspete comercializate sub brandurile Fulga si Zuzu, Albalact mai comercializeaza unt, iaurt si smantana sub marca De Albalact.

Raraul SA a fost privatizata in anul 1994 intr-una din primele achizitii de tip MEBO (preluare de catre angajati si conducere) din industria romaneasca de lactate. Raraul este specializata in domeniul productiei de branzeturi, inclusiv produse traditionale tip cascaval, cas si urda, precum si in productia de lapte praf, unt si produse proaspete tip smantana, iaurt, lapte batut tip sana si lapte pentru consum.

In anul 2007, Raraul a inregistrat o cifra de afaceri de 16.182.876 lei si un profit net de 438.351 lei.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri