Compania farmaceutica A&D Pharma, care opereaza lantul de farmacii Sensiblu, a inregistrat in primele noua luni ale anului o cifra de afaceri neconsolidata de 1,54 de miliarde de lei, in crestere cu 12% fata de perioada similara a lui 2008. In euro insa, vanzarile s-au depreciat cu 3%, pana la 354,9 milioane de euro, pe fondul deprecierii cu 16% a monedei nationale in raport cu cea europeana.
“In pofida impactului pe care l-a avut deprecierea leului fata de euro, am raportat o crestere puternica a veniturilor in lei, iar exprimate in euro am reusit sa ne mentinem incasarile la un nivel stabil. Continuam sa implementam masuri de control pentru a ne imbunatati profitabilitatea, asa cum am indicat in privinta rezultatelor inregistrate in prima jumatate a anului”, a declarat Robert Popescu (foto), CEO A&D Pharma.

Pe divizii, reteaua de farmacii Sensiblu a inregistrat cea mai mare crestere a afacerilor. Astfel, Sensiblu a raportat, in primele noua luni ale anului, un avans al afacerilor de 41%, pana la 573,7 milioane de lei. “Cresterea puternica a veniturilor se datoreaza focusului constant pe consolidarea farmaciilor existente si abolirii legii prin care impuneau plafoane vanzarilor per farmacie”, au explicat reprezentantii companiei. In prezent, reteaua numara 220 de unitati, fata de cele 221 raportate la sfarsit de an 2008.

Desi a raportat cele mai mari marje de profit, divizia de marketing & sales a inregistrat o scadere anuala accentuata a vanzarilor neauditate, pana la 135 de milioane de lei, comparativ cu cele 258,4 milioane de lei ale primelor noua luni din 2008. Deprecierea vanzarilor, au explicat oficialii grupului farma, a fost generata de restructurarea portofoliului de furnizor si “partial din cauza reclasificarii unor produse intre liniile de business marketing & sales si wholesale (distributie clasica)”.

Cele mai mari incasari au fost generate de divizia de distributie clasica. Vanzarile au fost in crestere cu 22% in perioada analizata, atingand un nivel de 1,1 miliarde de lei. Compania si-a marit cota medie de piata cu 44,6%, la 14,4% la sfarsitul primelor noua luni ale anului. “Autoritatile romane au mentinut preturile medicamentelor de baza pe prescriptie la un nivel constant (din aprilie, preturile in euro au fost stabilite la un curs de 4 lei/euro – n. red.), in ciuda cresterii ratei de schimb, iar aceasta masura a limitat cresterea acestui segment de business”, explica oficialii A&D Pharma.

Robert Popescu a mai declarat ca A&D Pharma continua sa se uite la oportunitatile din piata, referindu-se la anuntul facut la sfarsitul lunii septembrie. Grupul farmaceutic a anuntat atunci ca este in negocieri pentru a achizitiona filialele Ozone din Polonia, Ungaria, Slovacia si Cehia, precum si distribuitorul bulgar Arishop Pharma AD. Achizitia ar putea fi parafata la sfarsitul anului, potrivit informatiilor A&D Pharma.

A&D Pharma, societate olandeza de tip holding, are cea mai mare activitate farmaceutica integrata de distributie, servicii de vanzare si marketing, precum si a vanzarii cu amanuntul a produselor farmaceutice in Romania. Fondata in 1994, compania detine Mediplus, liderul in distributia farma, dar si Sensiblu, cea mai extinsa retea de farmacii la nivel national. Anul trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 501,5 milioane de euro si o rata de crestere anuala compusa de 39% intre 2003 si 2008. Actiunile A&D Pharma se tranzactioneaza sub forma de Certificate Globale de Depozit (GDR-uri) la Bursa de la Londra incepand cu octombrie 2006.

Afla de cati bani are nevoie A&D Pharma pentru a se extinde in regiune si ce masuri a aplicat pentru a obtine un profit inzecit in primele sase luni ale anului.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri