Produsele alimentare ecologice romanesti au mare cautare peste hotare. Radu Panait, directorul firmei Natura Land estimeaza ca anul trecut s-au vandut produse alimentare ecologice de aproximativ 15 milioane de euro, iar in tara vanzarile au atins nivelul de un milion de euro.

Conform spuselor lui Radu Panait, piata romaneasca va creste in acest an de peste trei ori si de pana la sase ori in 2006.

Din datele furnizate de Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale reiese ca 95 la suta din produsele ecologice vegetale si 20 la suta din cele de origine animaliera au fost livrate anul trecut la export.

Principala problema cu care se confrunta piata interna a produselor ecologice este lipsa de procesatori autohtoni si lipsa de informare a producatorilor si consumatorilor, in opinia lui Radu Panait.

Principalele produse cerute de consumatorii romani anul trecut au fost zaharul brun ecologic, importat din Brazilia, painea de secara, budinca si laptele vegetal, importate, alaturi de alte produse ecologice din state ca Germania, Polonia si incepand cu acesta an, din Italia si Olanda.

Pe de alta parte, conform directorului Radu Panait Natura Land, Romania exporta in principal materie prima, care este prelucrata in tari ca Germania, Elvetia sau Olanda si importa apoi sub forma de produse finit.

Din aceasta cauza, preturile produselor ecologice din import este de trei ori mai mare decat ale produselor obisnuite, in timp ce alimentele autohtone sunt doar cu 30 la suta mai scumpe, mai spune Radu Panait.

Incepand cu anul trecut, guvernul a hotarat subventionarea agriculturii ecologice, iar pentru 2005 ajutorul acordat acestui sector a fost extins si pentru alte produse decat cele initiale.

In Romania, produsele ecologice sunt comercializate prin retelele de magazine Angst, Carrefour, Gima, La Fourmi, Mega Image, Metro, Nic si Selgros.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri