Producatorul de materiale de constructii AdePlast din Oradea, cu afaceri de 31 milioane de euro in 2008, a reusit sa economiseasca 1,8 milioane de euro in 2009 din transportul de marfa catre clienti, dupa deschiderea unei noi unitati de productie, la Ploiesti.
Pana in octombrie anul trecut, compania detinea o singura unitate de productie, la Oradea. In primele trei luni ale lui 2009, 60% din productia de adezivi si mortare uscate a AdePlast a fost mutata in proportie de 60% in acest oras.

In ciuda economiilor facute datorita relocarii productiei si ajustarii personalului, afacerile producatorului de materiale de constructii au inregistrat o scadere in primele 10 luni ale anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

“Pana la 31 octombrie, vanzarile de mortare uscate au scazut cu 4% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In noiembrie insa am reusit sa trecem pe plus, astfel ca in primele 11 luni am reusit sa crestem putin comparativ cu 2008. Pana la sfarsitul anului, credem ca vanzarile de mortare uscate le vor depasi ca volum pe cele de anul trecut”, spune Marcel Barbut, proprietarul AdePlast.

Per ansamblu, compania estimeaza pentru 2009 o crestere usoara a cifrei de afaceri fata de 2008.

Potrivit datelor inregistrate pe site-ul ministerului de Finante, compania a inregistrat un profit net de aproximativ 2,4 milioane de euro anul trecut, in conditiile in care, in mai, producatorul de materiale de constructii avea credite de 16,5 milioane de euro, bani necesari pentru finantarea investitiilor.

Ulterior, omul de afaceri a contractat un credit de 20 de milioane de euro, de la Unicredit Tiriac Bank, atat pentru refinantarea imprumutului mai vechi, cat si pentru dezvoltarea afacerii.

Anul viitor, compania va investi anul viitor doua milioane de euro in masini de colorat vopsele, dupa ce, in 2009, a alocat 1,2 milioane de euro pentru achizitionarea unor utilaje similare, precum si a unor autovehicule si echipamente IT.

Compania va ajunge astfel la investitii totale de 30 de milioane de euro, dupa 14 ani de prezenta pe piata locala.

De asemenea, compania isi doreste, pe termen scurt, sa investeasca in constructia unei fabrici in zona Moldovei, care sa deserveasca eventualele exporturi in Ucraina si Moldova, precum si in doua unitati de productie mai mici, active tot in fabricarea de materiale de constructie.

Omul de afaceri analizeaza ca oportunitati de finantare a celor trei fabrici atat listarea la bursele din Sibiu (Sibex) si Varsovia, precum si accesarea de fonduri europene.

AdePlast a depus doua proiecte pentru obtinerea de fonduri europene, cu o valoare de 1-6 milioane de euro, insa deocamdata nu a primit niciun raspuns din partea autoritatilor.

“Listarea la bursa inseamna atragerea de fonduri pentru investii. Ramane de stabilit cat de mare va fi pachetul listat, dar, cu siguranta, acesta nu va depasi 49%. Suma ideala pe care vrem sa o atingem in urma listarii este de aproximativ 16 milioane de euro”, spune Barbut.

Omul de afaceri vrea sa listeze compania la bursa din Sibiu si nu pe Bursa de Valori Bucuresti (BVB), chiar daca in 2007 parea dispus sa listeze producatorul de materiale de constructii pe piata centrala.

De asemenea, o alta varianta luata in calcul de Barbut in trecut pentru obtinerea de fonduri necesare dezvoltarii afacerii a fost vanzarea propriu-zisa a companiei.

Principalii competitori ai AdePlast sunt Henkel, Baumit, Dufa, Euro MGA, Baumix si Saint-Gobain Weber.

Citeste si articolul "Ce vedem pe TV, la un meci de fotbal: Adezivi si ansambluri rezidentiale"

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri