Producatorul de profile din PVC Gealan Romania, subsidiara locala a germanilor omonimi, a inregistrat anul trecut vanzari similare, in volum, cu cele din 2008, in conditiile in care piata de tamplarie termoizolanta a scazut cu circa 50% in 2009, din cauza crizei financiare internationale.
„Chiar daca per ansamblu a scazut cererea de ferestre, am reusit sa ne mentinem vanzarile in volume, ceea ce ne-a pastrat pozitia de lider pe piata. Pentru 2010 ne dorim sa obtinem aceleasi rezultate si, intr-un scenariu optimist, sa putem declara la sfarsitul anului o revenire a pietei de tamplarie din PVC”, spune Aurel Vlaicu, directorul general al Gealan Romania.

Oficialul companiei nu a dorit sa faca vreo precizare privind cifra de afaceri realizata anul trecut, insa avand in vedere ca in primele noua luni Gealan Romania a desfasurat promotii care s-au reflectat intr-o scadere a preturilor cu 15% fata de aceeasi perioada din 2008, este foarte probabil ca businessul producatorului de profile din PVC sa fi scazut in 2009.

Vlaicu afirma in octombrie ca evolutia afacerilor din primele noua luni a fost proportionala cu scaderea preturilor, respectiv 15%.

Compania a realizat o cifra de afaceri de 71,1 milioane de euro in 2008, similara celei din 2007.

Piata de tamplarie termoizolanta a scazut cu 50% in 2009, pana la 500 de milioane de euro, ajungand la nivelul din 2007.

Directorul general al Gealan Romania apreciaza ca scaderea pietei isi va atinge apogeul primul trimestru al anului, o revenire fiind asteptata la inceputul lui 2011.

„Blocajul din sectorul imobiliar, scaderea cu pana la 50% a cererii fata de 2008, care a micsorat semnificativ numarul de contracte incheiate, lipsa lichiditatilor din piata au dus la situatia in care numerosi producatori de ferestre au iesit sau sunt pe punctul de a iesi din piata. Cu siguranta, vom asista in acest trimestru la apogeul schimbarilor din piata ferestrelor PVC si speram ca incepand cu anul 2011 lucrurile sa se aseze si sa revina la normal in acest sector de activitate”, spune Vlaicu

Gealan a inceput in toamna propriul program de reabilitare termica in judetele din zona Moldovei, pentru a diminua scaderea vanzarilor.

Actiunea prevede ca, in decurs de 12 luni de la introducerea blocului sau locuintei in programul de reabilitare termica, compania sa returneze banii platiti pentru achizitionarea tamplariei termoizolante.

„Campania a fost un succes, atat prin prisma cresterii vanzarilor in zona respectiva, cat si prin beneficiile de imagine pentru Gealan Romania”, mentioneaza Vlaicu.

El considera ca initiativa autoritatilor de a concentra programul Prima Casa in directia locuintelor reprezinta una din solutiile care ar putea debloca sectorul constructiilor

Premierul Romaniei, Emil Boc, afirma recent ca programul Prima Casa va fi modificat astfel incat sa stimuleze in principal vanzarea locuinteleor noi, precum si a imobilelor aflate la "rosu" sau in faza de inceput.

"Evolutia pietei de tamplarie termoizolanta depinde strans de evolutia sectorului constructiilor, ca activitate conexa, iar franarea acestui sector a fost puternic resimtita si de catre producatorii de tamplarie. Orice masura in sensul deblocarii pietei constructiilor este binevenita, iar reorientarea programului Prima Casa catre locuinte noi este o astfel de solutie. Nu putem spune insa ca mizam pe acest program pentru impulsionarea considerabila a vanzarilor de tamplarie PVC”, subliniaza Vlaicu.

Gealan Romania detine un centru de productie in Capitala si opereaza mai multe depozite, in Bucuresti, Constanta, Cluj, Timisoara, Bacau si Craiova.

Gealan Romania, infiintata in 1997 ca filiala a grupului geramn Gealan Fenster Systeme , concureaza pe piata locala a tamplariei din PVC cu Rehau, Veka si Profine.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri