Den Braven Romania, subsidiara locala a grupului olandez Den Braven, si-a selectat in vreme de criza clientii, renunantand sa livreze unor firme in care nu avea incredere. Compania a inregistrat anul trecut cote de piata in crestere pe segmentul spumelor poliuretanice, principalul produs al companiei, precum si pe cel al izolantilor siliconici si acrilici, in conditiile in care vanzarile de materiale de constructii din Romania s-au redus cu 30%-50%.
Astfel, cresterea cu 15% a vanzarilor totale de spume poliuretanice, care au totalizat 15,4 milioane de euro, au ridicat cota de piata a companiei pe segmentul business-to-business la 56,5% (fata de 48,5% in 2008), in timp ce, pe segmental do-it yourself, cota de piata s-a marit la 50,5% (comparativ cu 47,5%,in anul precedent), in conditiile in care vanzarile de materiale de constructii din Romania s-au redus cu 30%-50%.

De asemenea, exporturile de spume poliuretanice au avansat cu 54% in volum si cu 43% ca valoare, pana la 10,6 milioane de euro, in timp ce exporturile totale ale companiei au crescut cu 33%, la 12,1 milioane de euro.

“Exporturile reprezinta o componenta determinanta in strategia grupului Den Braven, acesta fiind si motivul pentru care, in 2007, a fost deschisa in Romania singura fabrica din sud-estul Europei a grupului. Cresterea cu 33% a vanzarilor la export este semnificativa, tinand cont de situatia economica actuala, anul trecut am intrat pe alte noua piete, exportam acum in 29 de tari, si vom continua extinderea si in 2010”, a declarat Adrian State, directorul general al Den Braven Romania.

Compania a semnat anul trecut contracte cu peste 200 de clienti noi, ajungand la un portofoliu de 7.715 clienti in Romania, in conditiile in care 20% din firmele autohntone din domeniul constructiilor si al tamplariei termoizolante si-au incetat activitatea.

Vanzarile totale ale Den Braven Romania au atins in 2010 un nivel de 30,8 milioane de euro, valoare care include si rezultatele filialei din Republica Moldova, in scadere cu 8% fata de 2008, cand au fost consemnate vanzari totale de 33,4 milioane euro.

“Pentru o perioada de criza aceste rezultate sunt foarte bune, mai ales daca ne raportam la evolutia negativa a sectorului constructiilor. De altfel, puteam sa ne mentinem vanzarile la nivelul celor din 2008, pentru ca aveam comenzi suficiente, insa, din cauza problemelor legate de colectarea banilor, am decis sa ne selectam clientii foarte atent si am renuntat sa livram unor firme in care nu aveam incredere ca pot sa-si achite facturile la timp”, a afirmat Adrian State.

Compania a inregistrat cresteri ale cotelor de piata si pentru celelalte tipuri de produse pe care le comercializeaza in Romania, cum ar fi cazul izolantilor siliconici si acrilici, care au reprezentat anul trecut circa 55% din piata locala de DIY, comparativ cu 45%, in 2009. De asemenea, cota sigilantilor siliconici, destinati sectorului business-to-business, a avansat cu peste 15%, la 56%, iar cea a hotmelt-ului.(sigilant folosit pentru fabricarea ferestrelor cu geam de tip termopan) s-a majorat de la 54%, la 63%.

Firma a deschis anul trecut doua filiale noi, la Oradea si Baia Mare, care vor functiona alaturi de celelalte opt puncte de lucru infiintate anterior. Bugetul de investitii pentru 2009 a fost de aproximativ un milion de euro si a fost alocat, in principal, pentru instalarea unei linii de productie a spumei poliuretanice rigide, pentru deschiderea celor doua sucursale si pentru achizitia punctului de lucru din Timisoara, pentru care firma platea chirie anterior. Valoarea totala a investitiilor Den Braven de la intrarea pe piata romaneasca, in 1997, se ridica la aproximativ 20 de milioane de euro.

“In acest moment dificil din punct de vedere economic, orice reducere a cheltuielilor este importanta, iar Den Braven are solutii pentru scaderea costurilor proiectelor de reabilitare termica si ma refer la adezivul pentru polistiren Zwalluw, care pe langa faptul ca este de 100 de ori mai usor decat un adeziv pe baza de ciment, este si de cinci ori mai ieftin. Cu toate acestea, el nu este inclus in caietele de sarcini, desi avem clienti care il solicita pentru lucrari private, pentru a putea sa-si diminueze costurile”, a explicat Adrian State.

Den Braven Romania nu a recurs la disponibilizari anul trecut si a angajat inca 45 de persoane, numarut total al acestora ridicandu-se in prezent la 240.

“Nu am renuntat la personal, dimpotriva, am facut angajari si chiar am marit unele salarii, in fiecare departament, cu 10-20%, pentru ca avem nevoie de oameni specializati si nu ne permitem sa pierdem din personalul in care am investit. In plus, suntem in continuare interesati sa angajam, in perioada urmatoare vrem sa ne consolidam echpa de vanzari cu inca 20 de persoane, dar cautam oameni si in alte domenii, ca merchandising sau productie”, a mai spus Adrian State.

Grupul Den Braven, infiintat in anul 1994, in Olanda, detine zece unitati de productie la nivel mondial si deruleaza activitati in 24 de tari, fiind specializat in productia si distributia izolantilor profesionali pentru constructii, industria geamului termoizolant si auto, precum si pentru utilizatori casnici.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri