Grupul Mobexpert, liderul pietei locale de mobila, a inregistrat in 2009 vanzari de 115 milioane euro, in declin cu aproximativ 21%, in lei, fata de anul 2008, dublu fata de estimari, pe fondul devalorizarii accentuate a monedei nationale.
Estimarile de anul trecut avansate de Mobexpert pentru 2009 prevedeau o scadere de maxim 10% a vanzarilor.

La nivelul ofertei, daca in 2008 produsele noi din colectiile lansate reprezentau in jur de 20% din totalul produselor din magazine, in 2009 procentul s-a ridicat la 35%. Resursele companiei s-au concentrat pe directia innoirii colectiei, investitiile in zona de creatie si proiectare dublandu-se in 2009 comparativ cu anul precedent.

Zona de productie a grupului a resimtit, de asemenea, efectele contextului economic nefavorabil. Diminuarea cererii pe piata regionala de mobilier a fost insotita de o scadere a cererii pe pietele externe pe fondul crizei economice.

Acest context a dus scaderea productiei la nivelul fabricilor grupului Mobexpert, majoritatea acoperind in 2009 doar 50% din capacitatea lor de productie. Exporturile pe pietele vestice, pe de alta parte, au scazut la nivelul intregului an 2009 cu aproximativ 30% comparativ cu anul precedent.

Scaderea din zona de retail, mentinerea preturilor in lei la acelasi nivel cu cel din 2008, precum si folosirea insuficienta a capacitatilor de productie pe fondul diminuarii cererii au determinat ca, pentru 2009, grupul Mobexpert sa estimeze pierderi sau, in cel mai bun caz, profit 0.

„Totusi, intr-un climat economic atat de dificil ca cel din 2009, nu profitabilitatea ne-a preocupat, ci adaptarea cheltuielilor firmei la noile realitati pentru a ne putea relua profitabilitatea incepand cu 2010”, a spus Dan Sucu (foto), presedintele grupului Mobexpert.

Printre masurile luate in 2009 menite sa amelioreze functionarea Mobexpert in conditiile dificile de piata, prevazute si pentru 2010, se inscriu inchirierea a peste 14.000 de metri patrati de spatii catre terti, scaderea investitiilor in publicitate, adaptarea numarului de angajati la actualul context prin reducerea echipei cu 800 de persoane la nivelul intregului grup, precum si o orientare a resurselor catre companiile profitabile din grup, dublata de o eliminare a suportului acordat companiilor mai putin eficiente.

Previziuni pentru anul 2010


Pentru divizia de retail, estimarile Mobexpert pentru 2010 prevad, intr-un scenariu optimist, mentinerea vanzarilor la cota inregistrata in 2009.
La nivel de investitii, este prevazuta deschiderea unui nou hipermagazin Mobexpert, in cadrul Sun Plazza Berceni, in februarie 2010. Reteaua de hipermagazine Mobexpert se va extinde, astfel, la 11 unitati, insumand o suprafata totala de 61.000 de metri patrati.

Strategia de vanzari se va concentra, in continuare, pe onorarea promisiunii. Colectiile de produse frumoase, dezirabile, trendy si la preturi decente vor avea o rata de innoire mentinuta la 35%. Echipele companiei vor fi, si in acest an, prezente la toate marile targuri de profil din intreaga lume pentru a identifica sau anticipa tendintele din domeniul mobilierului si decoratiunilor. In 2010, se vor lansa doua colectii noi, prima fiind prevazuta pentru luna martie iar, cea de-a doua, pentru inceputul lunii septembrie 2010.

Pe zona de productie, se vor mentine eforturile de crestere a exporturilor, fiind estimata o revenire treptata a cererii pe pietele externe pe fondul redresarii economiilor occidentale.

Mobexpert vizeaza conservarea contractelor pe pietele deja traditionale din Europa de Vest, cu predilectie pe piata franceza. Exporturile reprezinta un element de benchmark prin care produsele realizate de companie isi confirma calitatea si designul cerut de rigorile pietelor externe.

Seful Mobexpert pregateste concedierile de primavara: Pana la 300 de angajati vor fi dati afara

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri