Astfel, la sfarsitul lunii ianuarie au fost semnate documentele care atesta intrarea in vigoare a contractului de concesiune de lucrari publice, modernizarea si operarea Aeroportului International „George Enescu” din Bacau intre Blue Air si Regia Autonoma Aeroportul International “George Enescu”, proiectul fiind asistat de catre consortiului de firme format din Deloitte, Bostina & Asociatii si Iptana.

„In afara parteneriatului in cadrul autostrazii Comarnic-Brasov, care nu este inca inchis, acesta este singurul parteneriat public-privat din Romania”, a declarat George Mucibabici (foto), presedinte Deloitte Romania.

Lucrarile, care vor incepe la sfarsitul lunii martie, vor dura 30 de luni si vor demara cu modernizarea infrastructurii aeroportuare. “Conform planului initial, lucrarile de modernizare ar fi trebuit sa inceapa in luna iulie a anului trecut, insa, din cauza legislatiei deficitare din Romania, acestea au fost amanate”, a mai spus Mucibabici.

Din totalul celor 45 de milioane de euro care vor fi investiti in modernizarea aeroportului, in jur de 20 de milioane vor fi alocati catre modernizarea pistei, care va fi adusa la standarde europene. “Infrastructura aeroportuara din Romania se afla la nivelul anilor '90 si sunt necesare investitii semnificative pentru aducerea acesteia la standarde internationale. Din pacate, la Baneasa nu suntem lasati sa facem acest lucru”, a declarat Adrian Ionascu, directorul general al Blue Air.

Proiectul de modernizare consta in construirea unui nou terminal cu o capacitate minima de 450 pasageri/ flux/ ora, modernizarea pistei, cu sistem de iluminat conform CAT II, a cailor de rulare pentru a facilita dezvoltarea viitoare a traficului aerian, extinderea platformei in vederea asigurarii spatiilor de parcare si operarea la sol a aeronavelor, facilitati si utilitati PSI, Cargo, Turn de Control.

Proiectul presupune de asemenea si consolidarea retelei de drumuri interne precum si amenajarea in zona publica a unei parcari cu o suprafata de 6500 mp.

In acelasi timp, se va construi un terminal modern pentru calatori si un spatiu hotelier destinat cazarii pentru pasagerii aflati in tranzit.

Aeroportul va permite astfel decolarea si aterizarea avioanelor moderne si va oferi mai multa flexibilitate pentru a deservi cererea de transport aerian din zona.

Primii pasi au fost realizati imediat dupa semnarea contractului in 2009, si au constat in realizarea lucrarilor de reparatie si intretinere la suprafetele aeronautice de miscare pentru mentinerea aeroportului in stare functionala.

Contractul de concesiune prevede si plata din parte Blue Air a unei redevente de 400.000-500.000 de euro pe an.

Reprezentantii Blue Air au mai declarat ca investitia se va realiza prin marirea capitalului social al companiei de concesiune, detinuta integral de Blue Air si nu se va apela la credite bancare.

Ryanair, interesat sa zboare din Bacau

Bacau este cea de-a doua baza de operare interna pentru Blue Air. Compania aeriana opereaza in prezent curse de pe Aeroportul International „George Enescu” catre Londra, Milano, Roma, Torino si Bologna.

In 2009, peste 250.000 de pasageri au zburat cu Blue Air de pe aeroportul din Bacau, iar pentru acest an compania estimeaza un avans de la pana la 300.000 de pasageri, comparativ cu anul trecut. „In total circa 280.000 de pasageri au tranzitat anul trecut Aeroportul din Bacau, aici mai operand in prezent Tarom si Carpatair”, a declarat Adrian Ionascu.

Acesta a mai spus ca este in negocieri cu mai multi operatori aerieni care sunt interesati sa opereze aici odata cu finalizarea lucrarilor de modernizare. „Nu vor exista tarife preferentiale pentru niciun operator, toti vor plati aceleasi taxe de aeroport. Printre cei interesati sa opereze aici dupa modernizare sunt chiar si irlandezii de la Ryanair”, a mai spus Ionascu.

Aeroportul deserveste o zona vasta care include in principal orasele Bacau, Piatra-Neamt, Vaslui, Galati, Braila, Vrancea si Buzau cu potential de atragere a traficului si din alte zone.

„In 10 ani aeroportul va ajunge la un flux de 1 milion de pasageri anual, iar Blue Air isi propune sa ajunga la 400.000-500.000 pasageri transportati anual in relatia cu Bacaul”, a mai spus seful Blue Air.

Actionarii operatorului aerian estimeaza ca isi vor amortiza investitia in urmatorii 25 de ani.