Retailerul austriac de bricolaj bauMax AG, cu afaceri de 113 milioane de euro in Romania anul trecut, ar putea ajunge la investitii de 450 de milioane de euro pe piata locala pana in 2012.
“Pentru perioada 2010-2012 ne-am propus sa deschidem in Romania 3-5 magazine anual. Nu ne intereseaza sa achizitionam unitati ale altor competitori de pe piata locala, ci sa construim propriile locatii”, afirma Martin Essl (foto), presedintele Consiliului de Administratie al bauMax AG.

Austriecii detin in prezent noua magazine in Romania si intentioneaza sa deschida inca patru unitati in 2010, prima locatie, care se va afla in centrul comercial Sun Plaza (Bucuresti), urmand a fi inaugurata pe 25 februarie.

Pana in prezent, bauMax a investit pe piata locala 150 de milioane de euro, pentru deschiderile planificate in 2010 alocand 80 de milioane de euro, din care 10 milioane de euro pentru magazinul din Bucuresti.

“Patru din cele zece magazine de pana acum (incluzand si magazinul din Bucuresti,
care urmeaza sa fie deschis – n.red.) sunt pe un spatiu inchiriat, iar investitia pentru fiecare magazin de acest gen se ridica la 10 milioane de euro. Cele pe care le construim de la zero, necesita o investitie de peste 20 de milioane de euro”, spune Alexander Frech, directorul general al bauMax Romania.

Teoretic, daca austriecii vor deschide 10 magazine pe piata locala in 2011 si 2012, valoarea investitiilor, doar pentru aceste locatii, s-ar ridica la circa 230 de milioane de euro.

Adaugand investitiile derulate pana in prezent, precum si cele anuntate pana la sfarsitul anului, bauMax ar putea ajunge la investitii de aproape jumatate de miliarde de euro in Romania, pana la sfarsitul lui 2012.

Asteptarile sefilor retailerului austriac de bricolaj tin cont atat de revenirea pe crestere a constructiilor, cat si de preturile reduse pe care le practica pe piata locala.

“Atunci cand am decis sa intram in Romania, am dezvoltat un concept nou in bauMax, bazat pe preturi mici, accesibile pentru cat mai multi consumatori. Dupa ce am constatat ca avem succes cu aceasta strategie, am implementat-o si in Bulgaria. Anul acesta vrem sa o extindem si in Croatia, iar dupa, in Ungaria”, explica Essl.

Datorita focului pe segmentul low-cost, dar si a extinderii cu doua magazine, bauMax Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 480 de milioane de lei ( 113 mil. euro) anul trecut, in crestere cu 6% fata de valoarea de 453 de milioane de lei (123 mil. euro) din 2008.

“In primele trei trimestre din 2009, am inregistrat o crestere a afacerilor cu peste 8% fata de perioada similara din 2008, pentru ca, ultimele trei luni ale anului trecut sa aduca o scadere de 6%, pe fondul impactului pe care l-au avut atat criza financiara, cat si conditiile meteorogolice”, afirma Frech.

Daca in Romania retailerul are o ofera de preturi low, in Austria, cea mai importanta piata pentru bauMax, abordarea este diferita.

“In primul rand, diferenta dintre Romania si Austria este data de puterea de cumparare a oamenilor, diferenta de venituri fiind dintre Austria si Romania fiind de 1 la 4. Acest lucru se datoreaza si faptului ca dupa al doilea Razboi Mondial, Austria s-a dezvoltat continuu, in vreme ce Romania se dezvolta cu adevarat abia de zece ani”, spune Essl.

O alta diferenta dintre piata locala si cea austriaca este data de suprafata medie a magazinelor, care in Romania este de 10.000 mp, in vreme ce in Austria este de 6.500 mp.

Dupa inaugurarea magazinului din cadrul complexului comercial Sun Plaza, bauMax Romania va avea peste 1.000 de angajati si o suprafata de vanzare de 100.000 mp.

Anul viitor, retailerul si-a propus sa deschida inca doua locatii in Capitala. “ Potrivit calculor noastre, in Bucuresti este suficient loc pentru cinci magazine proprii”, mentioneaza Frech.

Potrivit directorului general al bauMax Romania, piata romaneasca de bricolaj s-a ridicat la circa doua miliarde de euro anul trecut.

bauMax detine 143 de magazine in opt tari europene, respectiv Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Croatia, Bulgaria si Romania.

Compania a avut o cifra de afaceri cumulata de 1,5 miliarde de euro anul trecut.

Cei mai importanti jucatori de pe piata locala de bricolaj sunt Praktiker, Obi, Bricostore, Hornbach, bauMax, Dedeman, Ambient si Mr. Bricolage.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri