“Am terminat toate lopetile de zapada”. “Am avut sare la cutii de 1 si 5 kilograme, dar s-a vandut toata”. “Am ramas fara nisip. Cred ca o sa ne mai aduca”. Asa suna cateva declaratii culese de Wall-Street de la vanzatorii din magazinele de bricolaj din Capitala.
Zapada abundenta care a cazut in aceasta iarna in intreaga tara nu a bucurat doar copii, ci si retelele de bricolaj, care au vandut lopeti, spargatoare de gheata si material antiderapant mai mult ca niciodata.

In functie de cat de gros a fost portofelul clientilor, clientii magazinelor de bricolaj au platit pentru o lopata de zapada, de la 15-20 de lei, la peste 150 de lei.

“Pretul mediu al unei lopeti a fost de 19 lei. Cele mai cautate au fost lopetile de plastic, in special cele cu capat metalic. Anul trecut, comparativ cu acest an, au fost regiuni unde a lipsit zapada sau aceasta a fost in cantitati mici. In 2010 acestea, situatia vanzarilor de produse specifice iernii a depasit cu mult vanzarile din aceeasi perioada a anului trecut. In ceea ce priveste lopetilor pentru zapada, vanzarile au crescut cu aproximativ 70% fata de iarna trecuta”, spune Andreea Nona Coatu, responsabil marketing si operatiuni tranzactii in cadrul Tekzen Romania, care detine cinci magazine de bricolaj.

Foarte multi clienti ai magazinelor de bricolaj achizitionat lopeti mai ieftine, din plastic, pentru inlaturarea rapida a zapezii, in timp de altii au optat pentru achizitionarea de lopeti pe care sa le foloseasca pentru mai mult timp.

“Lopetile de iarns din oferta noastra au un pret mediu in jur de 20,99 lei. Ninsorile neasteptat de abundente au creat varfuri imediate de cerere pe categoria lopetilor din plastic, ele fiind privite ca soluþie rapida si la indemana pentru rezolvarea problemelor create de zapada. Lopetile metalice s-au vandut de asemenea foarte bine, dar au avut o tendinta mai echilibrata, pe toatã durata intervalului noiembrie – februarie”, mentioneaza reprezentantii Praktiker Romania, cel mai mare retailer de bricolaj de pe piata locala, cu afaceri de 305,6 milioane de euro in 2008.

In cazul retelei de bricolaj bauMax, care va deschide primul magazin din Capitala pe 25 februarie, in cadrul complexului comercial Sun Plaza, stocul de lopeti pentru zapada s-a epuizat deja, pe fondul “vanzarilor considerabile".

In alte doua magazine de bricolaj din Bucuresti, apartinand retelelor Obi si Hornbah, vanzarile de lopezi pentru zapada au mers la fel de bine.

Singurul tip de lopata care se mai gasea saptaman trecuta in cadrul Hornbach, din lemn, avea un pret de 93,99 de lei, in vreme se in magazinul Obi stocurile se epuizasera complet.

“Am terminat toate lopetile de zapada”, mentioneaza unul din vanzatorii Obi. In magazine se mai gasesc insa lopeti obisnuite, din metal, cu preturi de 20, 35 dau 55 de lei. Si in Horbach preturile pentru lopetile obisnuite, din metal, au preturi similare celor din Obi, respectiv 22 si 51 de lei.

Pe langa lopetile pentru zapada, clientii magazinelor de bricolaj au cumparat si alte produse de sezon, cum ar fi spargatoarele de gheata, sare, nisip sau cazmale. Si in cazul acestor produse stocurile s-au impunit, in unele situatii fiind chiar epuizate.

“Am avut sare la cutii de 1 si 5 kilograme, dar s-a vandut toata”, precizeaza un alt vanzator al magazinului Obi.

In functie de gramaj, pretul pentru sarea folosita la topirea zapezii a fost de cativa zeci de lei, similar cu costul pentru o cazma.

Pentru un spargator de gheata, costul se apropie de 50 de lei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri