Discutiile pentru privatizarea fabricii de automobile Daewoo Craiova ar putea lua o alta turnura dupa ce Renault si-a anuntat disponibilitatea de a prelua uzina.

Compania franceza doreste sa achizitioneze Daewoo pentru a o transforma in linie de asamblare a modelului Dacia Logan, anunta publicatia La Tribune.

Achizitia uzinei Daewoo, construita cu asistenta Citron in anii '70, ar contribui la suplimentarea capacitatilor de productie operate de Renault in Romania. Vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, nu a dorit sa comenteze posibila preluare a uzinei Daewoo si nici nivelul de 300.000 de unitati produse in 2006.

Contracandidatele Renault nu stau prea bine

General Motors traverseaza o perioada grea din punct de vedere financiar, vorbindu-se chiar de intrarea ei sub protectia Legii falimentului.
Cel mai mare constructor mondial de automobile a avut de suferit de pe urma scaderii cotei de piata in America de Nord, a cresterii costului materialelor, a concurentei rivalilor Toyota si Nissan, precum si din cauza scaderii vanzarilor de autovehicule de teren (SUV), care au fost o perioada indelungata cel mai bine vandute modele de autoturisme marca GM.

Grupul a anuntat si planul de a renunta la cel putin 25.000 de locuri de munca in sectorul productiv. O alta firma interesata de fabrica de la Craiova este Ford. Compania a anuntat ca a inregistrat pierderi de aproape 300 milioane dolari in trimestrul al treilea al anului, iar directorul executiv Bill Ford Jr. a avertizat ca mai multe fabrici vor fi inchise pentru reducerea costurilor in America de Nord. Pe piata nord-americana, Ford a consemnat pierderi, de la inceputul anului, de 1,4 miliarde dolari.

Muncitorii de la Craiova, nemultumiti de conducere

Membrii Sindicatului Liber Rodae din cadrul Fabricii de Automobile Daewoo din Craiova au declansat de curand un conflict de munca cu patronatul fabricii, din cauza tergiversarii negocierii contractului colectiv de munca. Relatiile dintre patronat si angajati s-au racit pe fondul amanarilor repetate si a tergiversarilor de a negocia contractul.
In consecinta, liderii sindicali au facut o notificare prin care aduceau la cunostinta conducatorilor Fabricii de Automobile Daewoo ca nu sunt de acord cu amanarea negocierilor, fara a capata insa un raspuns.
Uzina de la Craiova mai poate produce sub marca Daewoo pana la inceputul lunii ianuarie, dupa ce General Motors a prelungit acordul de licenta care expira in luna octombrie.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri