A fost numit la conducerea operatiunilor Procter&Gamble in Romania cu trei luni inainte de debutul crizei financiare. Despre 2009, Sotirios Marinidis spune ca a fost un moment dificil, in timp ce 2010 reprezinta anul in care consumul va face pasi lenti spre revenire.
“Urmarim sa crestem si in 2010. Nimic nu s-a schimbat in acest sens. Pentru primul trimestru din 2010 vedem o stabilizare, cred ca ne putem astepta la o revenire usoara incepand din aceasta primavara si pentru restul anului. Nu putem spune ca s-a terminat criza, insa contam pe o revenire usoara”, a declarat intr-un interviu acordat Wall-Street Sotirios Marinidis (foto).

Fara o oferi detalii suplimentare in privinta evolutiei business-ului in 2009, datele financiare urmand sa fie disponibile la inceputul lunii mai, Marinidis spune ca “oricat de bun ar fi fost anul trecut, nu poate depasi evolutia unor ani precum 2007-2008”, afisand un optimism moderat pentru 2010.

Vom vedea multe «batalii» in FMCG in acest an. Insa partea buna este ca o lupta iti poate oferi avantajul de a decide cand sa te implici si cand vrei sa te retragi. Cresterea poate veni din majorarea cotei de piata in segmentele in care activezi si din intrarea pe noi segmente, o dezvoltare a portofoliului atat pe verticala, cat si pe orizontala. In 9 din cele 10 categorii suntem numarul 1 sau 2”, afirma oficialul P&G Romania.

In opinia sa, se observa o revenire progresiva a increderii consumatorului. “Daca ne uitam in piata, oamenii au inceput sa mareasca frecventa cu care vin la cumparaturi. Discounterii si hipermarketurile raman canalele cu cea mai mare crestere si au in prezent 40% din piata FMCG”, afirma Marinidis.

Companiile s-ar putea reintalni cu perioada de dezvoltare din 2007-2008, insa acest lucru depinde de doi factori, spune Sotirios Marinidis – unul intern (deciziile strategice asumate de fiecare companie) si extern (evolutia macroeconomica a Romaniei).

De asemenea, Guvernul ar trebui sa se concentreze pe zonele care ofera tarii un avantaj competitiv. “Poti asigura un mediu de afaceri decent pentru investitiile straine insa un investitor nu urmareste sa fie izolat intr-o singura tara, ci se uita la mai multe tari din zona respectiva, se uita la existenta unor stimultente, starea infrastructurii, existenta unei forte de munca dispuse sa gestioneze operatiunile locale”, explica Marinidis.

Iunie – start pentru productie in fabrica de la Urlati

Pornit in luna februarie 2009, proiectul fabricii de sampoane si produse de ingrijire a parului de la Urlati (judetul Prahova) se afla in faza de finalizare, urmand ca in luna iunie sa fie demarata productia.

Primul proiect Greenfield al P&G in Romania si cea mai mare fabrica de sampoane din lume a gigantului american, fabrica de la Urlati, va produce in special pentru export. Astfel, 90% din productie va fi destinata unor piete precum Rusia, Ucraina, Turcia, zona Balcanilor si Asia Centrala.

Din cele 14.000 de CV-uri, compania a selectat pentru moment 150 de persoane, urmand ca pana la finalul acestui an fabrica P&G din Urlati sa aiba o echipa de 300-350 de angajati. La data respectiva valoarea investitiilor in unitatea de productie se va ridica la 100 mil. dolari.
Inainte de lansarea acestui proiect rata somajului in judetul Prahova era una dintre cele mai ridicate din Romania, respectiv 18%.

P&G Romania mai detine o fabrica la Timisoara, specializata in productia de detergenti, care va aniversa anul acesta 15 ani de la infiintare. Unitatea din Timisoara exporta aproximativ 60% din productie, estimata la 100.000 tone pe an.

In ceea ce priveste fluctuatia de personal, Marinidis declara ca anul trecut s-a situat in jurul valorii de 4-5%.

De asemenea, compania a continuat sa investeasca in programe de pregatire profesionala, valoarea investitiilor in zona de training ridicandu-se la 600.000 euro in 2009.

“Aceasta ar fi ultima zona in care cineva ar trebui sa umble. Optimizam costurile pentru aceste training-uri prin implementarea unor instrumente digitale, a unor sisteme profesioniste de video-conferinte, insa nu renuntam la ele. Si nu e vorba doar de cat investesti in acest segment, ci daca o faci in mod continuu, daca esti competitiv”, spune Sotirios Marinidis.

Totodata, P&G Romania a mai adoptat o serie de masuri de eficientizare a costurilor in special in zona logistica, prin reducerea numarului de camioane folosite. “In plus, am incarcat mai bine camioanele pe care le folosim. Am inceput sa folosim mijloace de transport alternative, precum caile ferate. Am simplificat lucrurile pentru a fi mai eficienti”, explica Marinidis.

In paralel cu aceste masuri, compania, unul dintre cei mai mari advertiseri pe plan local, a optimizat si bugetul de marketing. “Nu e vorba de taiere a bugetului de marketing, ci de optimizare, de combinare a tutoror mediilor pentru a vedea cum putem atinge mai bine consumatorul. Nu se rezuma totul la ideea «am taiat 20% din bugetul de marketing, deci o sa am cu 20% mai putina reclama». Suntem atenti si la evolutia si importanta digitalului si incercam sa vedem cum putem integra acest mediu in comunicarea traditionala. Avem planuri mari pentru online si tot ce inseamna non-tv. Avem relansari care se preteaza mai bine pe online decat pe offline, cum a fost cazul Herbal Essences si platforma House of Fun. Vrem sa intram si pe retelele sociale. Trebuie sa fii pe faza si sa fii online”, considera seful P&G Romania.

Afacerile companiilor detinute de gigantul american din industria bunurilor de larg consum Procter&Gamble in Romania au ajuns in 2008 la o valoare cumulata de 1,96 mld.lei (531 milioane de euro), in scadere cu 4,1% fata de 2007, cand au fost de 553,2 mil. euro.

Cu o traditie de aproape 170 de ani, Procter&Gamble a fost infiintata in Statele Unite, desfasurandu-si in prezent activitatea in peste 180 de tari.

Procter&Gamble comercializeaza pe piata romaneasca marci recunoscute si apreciate de consumatorii din lumea intreaga ca: Ariel, Tide, Bonux, Ace, Lenor, Mr. Proper, Fairy, Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Safeguard, Herbal Essences, Wash&Go, Blend-a-med, Camay, Always, Alldays, Discreet, Pampers, Wella (Safira, Wellaton, Wellaflex, Design), Londa (Londa Color, Londa Trends), Gillette, Braun, Duracell, Oral-B.

P&G a deschis in 2006 Centrul Regional de Servicii, care ofera servicii de achizitii tuturor sediilor P&G din Europa, cu tranzactii anuale de peste 150 mil. dolari, corespunzand unei investitii de peste 9,5 mld. dolari. Centrul are in prezent aproximativ 150 de angajati.

Sotirios Marinidis s-a alaturat echipei Procter&Gamble in anul 1989. In perioada 2000-2005, acesta a condus departamentul de marketing al P&G Romania.

Printre functiile ocupate in cadrul P&G se numara customer business development din Schwalbach (Germania) - iunie 1990, asistent brand manager (1991-1993), brand manager in cadrul birourilor din Jeddah, Arabia Saudita, in perioada 1993-1995 si din Atena, Grecia, in intervalul 1996-1997, marketing manager in cadrul birourilor din Grecia (1997-1998) si Belgia (1998-2000).

Anterior perioadei in care a condus biroul din Ucraina, Sotirios Marinidis a ocupat diferite pozitii de conducere in calitate de Marketing Director in cadrul biroului din Moscova.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri