Vanzarile MOL au crescut in Romania in primele noua luni ale anului cu 102,5%, fata de aceeasi perioada a anului trecut. In acelasi interval, volumul vanzarilor MOL din Ungaria a scazut cu 4% fata de aceeasi perioada in 2004. Motivele avansului semnificativ din Romania tin de extinderea grupului, prin preluarea Shell Romania, se arata intr-un comunicat al companiei. Insa, venitul net al companiei a scazut in al treilea trimestru cu 23%, la 56,72 miliarde forinti (266,3 milioane dolari), de la 74,1 miliarde in al treilea trimestru al anului trecut, situandu-se sub media asteapta de 63,6 miliarde forinti, informeaza Reuters.
In primele 9 luni ale anului, veniturile totale ale grupului, obtinute din vanzari au crescut cu 33%, la 8,7 miliarde dolari, iar profitul inainte de plata dobanzii, a impozitelor, deprecierii si amortizarii (EBITDA) s-a majorat cu 27%, la 1,6 miliarde dolari. "Profitabilitatea din primele noua luni, aflata in continua crestere, reflecta deciziile noastre privind investitiile, precum si un mediu de afaceri favorabil", a declarat Zsolt Hernadi, presedintele executiv al MOL. "Totusi, in al treilea trimestru, din cauza nivelului ridicat al competitiei regionale, sprijinita de preturile de referinta ridicate ale produselor petroliere, vanzarile noastre au scazut", a adaugat acesta.

Cota de piata a grupului MOL, care detine un total de 844 de statii de alimentare, a scazut atat in Ungaria, cat si in Slovacia, dar a crescut in Romania. Aici, in intervalul ianuarie - septembrie, cota de piata s-a majorat la 12,5%, in conditiile in care la 30 septembrie MOL avea 137 de benzinarii in Romania, informeaza acelasi comunicat. Potrivit acestuia, vanzarile de alte produse decat combustibili de pe piata romaneasca au cunoscut, in primele noua luni, un avans de 249,2%, ca urmare a preluarii Shell si a introducerii, de catre Guvern, a rovinietelor si a posibilitatii achizitionarii acestora de la benzinarii.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri