Desi fabricile mici beneficiaza de o reducere a accizelor, berea nu se va ieftini. Din luna aprilie, preturile vor fi majorate cu 10-15%
Berea nu se va ieftini in perioada urmatoare, chiar daca, de la 1 ianuarie, au scazut accizele pentru berea produsa de fabricile mici. Potrivit noului Cod Fiscal, acciza pentru berea fabricata de unitatile cu o capacitate de maximum 200.000 hl/an (11 fabrici) a scazut de la 0,5 euro/hl la 0,38 euro/hl. "Nu se pune problema reducerii preturilor la bere, diferenta rezultata in urma scaderii accizelor fiind nesesizabila, de circa 250 lei la sticla de o jumatate de litru", ne-a declarat Vifor Versescu, directorul general al Patronatului Societatilor Independente Producatoare de Bere din Romania. El spune ca de reducerea accizelor vor beneficia producatorii, nu consumatorii. Fiind extrasezon, in lunile octombrie-martie, fabricile de bere lucreaza in pierdere, iar o usoara relaxare fiscala le prinde bine.

Daca despre ieftinire nici nu poate fi vorba, producatorii de bere estimeaza o crestere cu 10-15% a preturilor incepand cu luna aprilie. "Dupa inceperea sezonului se vor inregistra vreo doua scumpiri. Daca la berea de larg consum in prima faza majorarea va fi de circa 10%, adica 600 lei/sticla, la berea de calitate superioara cresterea va fi de 1.000-1.300 lei/sticla", a precizat Vifor Versescu. El mentioneaza ca evolutia preturilor la bere va fi influentata de inflatie, de preturile la materia prima si de concurenta de pe piata.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri