Philip Morris International, unul dintre cei mai importanti producatori de tigarete din lume, a raportat in primul trimestru al anului o crestere a profitului de 15%, sub asteptari, pe fondul presiunii exercitate de cresterea abrupta a taxelor si climatul economic dificil, potrivit companiei.
Producatorul Marlboro a afisat in primul trimestru un profit de 1,7 mld. dolari, in crestere cu 15% fata de valoarea atinsa in aceeasi perioada a anului trecut.

Veniturile s-au majorat cu 17%, pana la 15,59 mld. dolari.

Pe de alta parte, volumul vanzarilor a crescut putin peste 1%, influentat si de scaderile raportate de Turcia, Ucraina, Romania pe fondul ritmului abrupt de crestere a taxelor. Astfel, volumele in zona EEMA au scazut cu 5,2%, in special din cauza Ucrainei, afectata de cresterea rapida a taxelor in intervalul 2008-2009 si de inrautatirea conditiilor economice.

Volumul vanzarilor de Marlboro a scazut cu 1,2%, pe fondul evolutiei din Romania si Turcia. Contrabanda arde buzunarele greilor din tutun. Cum poate fi stopat acest fenomen?

Pentru a compensa orientarea consumatorilor spre tigarete mai ieftine, compania a majorat preturile la produsele din portofoliu, si-a crescut cota de piata si a optimizat costurile. In plus, cresterea cererii in cazul unor piete precum Africa, Asia si Orientul Mijlociu a contrabalansat scaderea vanzarilor in Uniunea European, America Latina si Canada.

Philip Morris, unul dintre cei mai mari producatori de tigarete din Romania, are peste 700 de angajati. Compania produce brandurile Marlboro, L&M, Parliament, Chesterfield si Virginia Slims. Principalii competitori sunt British American Tobacco (Kent, Dunhill, Lucky Strike, Pall Mall, Vogue, Viceroy) si JTI (Camel, Winston, Silk Cut, More).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri