"Primele patru luni ale anului 2010 au adus cateva tendinte importante la nivelul comportamentului de consum al clientului Franke interesat de utilarea unei bucatarii. Astfel, spre deosebire de anul trecut, cand decizia de achizitie a unui client se reducea la 3-4 produse dintr-un sistem complet, anul acesta clientii au optat pana in prezent pentru dotarea integrala a bucatariei. Sunt preferate astfel sistemele complete de 7 piese compuse din chiuveta, baterie, plita, cuptor, hota, masina de spalat vase si frigider”, a declarat Florin Porojan (foto), director general Franke Romania.

Cea mai mare valoare a unei facturi achitata in primele patru luni de catre un client Franke, persoana fizica, a fost de 6.100 de euro (TVA inclus) si a cuprins chiuveta de granit, baterie, cuptor cu microunde, masina de cafea, hota, masina de spalat vase, combina frigorifica side by side, dar si diferite accesorii pentru bucatarie.

"Evolutia din primele luni ale anului 2010 este in linie cu estimarile luate in calcul la elaborarea strategiei pentru anul in curs si care vizeaza o crestere moderata a afacerilor Franke. Ne axam in continuare pe comercializarea gamelor de top aflate in portofoliul Franke: sistemele Crystal, Neptune, Kubus sau Planar, precum si hotele Faber, in paralel cu promovarea sistemelor medium-high, toate diferentiindu-se prin design si functionalitate", a spus Florin Porojan.

Piata de sisteme incorporabile de bucatarie reprezinta 10-12% din totalul pietei de produse electrocasnice comercializate anual in Romania, atingand in valoare aproximativ 40 de milioane de euro. Spre comparatie, in 2005, piata de built-in din Romania ajungea la doar 5%. In tari precum Germania sau Italia, segmentul de sisteme incorporabile reprezinta aproximativ 50% din totalul pietei de electronice si electrocasnice.

Franke Romania, parte a diviziei Kitchen Systems Group a corporatiei multinationale Franke Artemis din Elvetia, activeaza pe piata locala din 1998, oferind linii complete de electrocasnice incorporabile. In prezent compania detine in portofoliu peste 1.000 de coduri de produse diferite.

Produsele comercializate de companie sunt realizate in proportie de 95% in Italia, iar restul sunt importate din Scotia, Germania si Elvetia. Franke Romania desfasoara activitati de export in Moldova, Serbia.

In plina criza, un roman a comandat mobilier de bucatarie de circa 12.000 de euro