Mariana Gheorghe, sefa celei mai mari companii din Romania, a declarat ca strategia de dezvoltare a Romaniei in urmatorii zece ani ar trebui sa se bazeze pe parteneriatul dintre trei factori interdependenti: mediul de afaceri, societatea si institutiile publice.
"Cred in modernizarea Romaniei, insa fiecare pilon (business-urile, societatea, institutiile publice - n. red.) trebuie sa inteleaga ca este interdependent de ceilalti. Trebuie sa ne construim o strategie care sa insemne o coagulare a tuturor eforturilor catre directia stablita, transpusa in obiective clare", a explicat Mariana Gheorghe (foto), in cadrul unui seminar organizat de Ziarul Financiar.

Sefa Petrom a adaugat ca desi la inceputul anilor '90 detinea o functie importanta in cadrul Ministerului de Finante Publice (director general adjunct intre 1991 si 1993 - n. red.), dupa 20 de ani de capitalism, respectiv trei ani de "viata europeana", rolul statului in economia de piata nu este clar definit.

In opinia sa, procesul de modernizare a Romaniei depinde de trei elemente - consum, investitii si exporturi. "Este foarte greu sa faci consumul si exporturile sa creasca, fara a te concentra pe sporirea investitiilor", a subliniat oficialul Petrom, companie controlata de austriecii de la OMV. Gheorghe a explicat faptul ca incurajarea investitiilor presupune identificarea avantajelor competitive de care dispune Romania.

In plus, Romania ar trebui, in viziunea sefei Petrom, sa-si stabileasca un termen de integrare in Zona Euro, obiectiv ce ar putea sa mobilizeze toate fortele. "Vom intelege, astfel, de unde putem crea valoare", a conchis Gheorghe.

Romania, pozitie exceptionala pe piata de energie regenerabila

In ceea ce priveste compania pe care o conduce, Mariana Gheorghe a declarat ca Petrom este un exemplu de privatizare de succes, 90% din productia sa fiind vanduta prin intermediul benzinariilor locale.

"Petrom are doua lanturi valorice, fiind o companie integrata - facem productie pentru piata locala, iar daca mai ramane ceva, exportam", a explicat oficialul Petrom.

In plus, a mai remarcat sefa companiei petroliere, Romania are o pozitie "exceptionala" pe piata energiei regenerabile. Producatorul de titei si gaze naturale a anuntat de curand ca va intra pe piata de energiei regenerabile in 2011, cand va deveni totodata producator de electricitate, si ca in prezent analizeaza mai multe proiecte privind energia regenerabila.

Petrom este cea mai mare companie romaneasca de petrol si gaze, cu activitati in sectoarele de explorare si productie, rafinare si marketing, gaze naturale si energie. Petrom exploateaza rezerve dovedite de petrol si gaze estimate la 0,9 miliarde barili echivalent petrol, are o capacitate maxima anuala de rafinare de 8 milioane tone si circa 550 de statii de distributie carburanti in Romania. Compania detine, de asemenea, o retea internationala de 269 benzinarii, localizate in Republica Moldova, Bulgaria si Serbia.

OMV detine 51,01% din actiunile Petrom. Grupul OMV activeaza in 13 tari din Europa Centrala in domeniile de Rafinare si Marketing si in 17 tari in sase regiuni de baza in domeniul de explorare si productie. Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri detine 20,64% din actiunile Petrom, Fondul Proprietatea detine 20,11%, Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare are 2,03% din actiuni, restul de 6,21% fiind detinut de alte persoane fizice si juridice.







Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri