Bosch, unul din cei mai importanti producatori in industria tehnicii pentru autovehicule, vede anul acesta o stabilizare a afacerii sale din Romania, dupa ce in 2009 a inregistrat o cifra de afaceri in scadere cu 17%, pana la 134 de milioane de euro, atingand acelasi nivel ca in 2007.
„Principalii factori care ne-au ajutat sa nu scadem mai mult in 2009 sunt evolutiile pozitive inregistrate de tehnologia auto si de Bosch Communication Center”, a declarat Brigitte Eble, director general Robert Bosch S.R.L. si reprezentanta Grupului Bosch in Romania.

Bosch a continuat sa investeasca in activitatile sale din Romania si sa creeze noi locuri de munca. La sfarsitul anului 2009, concernul german a avut in Romania 948 de angajati, cu 109 mai multi decat in anul precedent.

Bosch mizeaza ca, in cursul anului 2010, va putea compensa o parte din pierderile inregistrate in 2009. „Obiectivul nostru pentru anul 2010 este revenirea la o evolutie pozitiva“, a declarat Brigitte Eble.

Anul trecut, fabrica Bosch de la Blaj s-a confruntat cu o scadere accentuata a comenzilor, astfel incat nu s-a mai reusit asigurarea unei norme intregi pentru toti angajatii, numarul acestora scazand cu aproximativ 40 de persoane, ajungand la 344. De la inceputul lui 2010, s-a simtit o imbunatatire a situatiei, datorita redresarii mediului economic international.

Divizia de Scule electrice Bosch si-a consolidat pozitia ocupata pe piata din Romania.

Contextul generat pe piata imobiliara in 2009 a influentat negativ cifra de afaceri inregistrata de sectorul de scule electrice, in mod special de segmentul sculelor profesionale. Astfel, vanzarile din anul 2009 s-au situat sub cele din 2008, insa cota de piata Bosch a crescut.

In cazul sculelor electrice pe baza de acumulatori litiu-ion s-a inregistrat o crestere a vanzarilor cu 4 % in comparatie cu anul precedent.


Divizia de Termotehnica Bosch a castigat cota de piata.

In ciuda diminuarii veniturilor din 2009, Bosch a reusit sa castige cota de piata si in domeniul termotehnicii. Peste o treime din totalul vanzarilor diviziei de termotehnica Bosch s-a realizat prin comercializarea de sisteme de incalzire si preparare a apei calde menajere care utilizeaza energie regenerabila. Aceasta tendinta va continua si in 2010. Pana in prezent, Bosch a fost prezent pe piata din Romania cu marcile Buderus si Junkers. Incepand cu 2010, marca Junkers a fost inlocuita cu Bosch.

Divizia Automotive Aftermarket a inregistrat o crestere de doua cifre.

Cifra de afaceri a diviziei Bosch Automotive Aftermarket a cunoscut o diminuare in 2009, insa in prezent are o crestere de doua cifre, existand posibilitatea ca in 2011 sa ajunga din nou la nivelul din 2008.

„Chiar daca 2009 a insemnat o diminuare a cifrei de afaceri a diviziei Bosch Automotive Aftermarket, inceputul anului 2010 a adus o crestere a vanzarilor in aproape toate domeniile de activitate aferente acestui segment. Daca se mentine ritmul de crestere din acest moment de doua cifre, avem perspectiva ca in 2011 sa ajungem la nivelul din 2008, care a fost cel mai de succes an pentru Bosch Automotive Aftermarket”, a spus Alexandru Eftimiu, director regional de vanzari, Divizia Automotive Aftermarket, Robert Bosch SRL.

Bosch Communication Center este prezent in Romania din 2007 si asigura asistenta tehnica IT non-stop pentru toti angajatii Grupului Bosch.

Pe parcursul anului 2009, numarul angajatilor Bosch Communication Center s-a dublat datorita noilor proiecte castigate, astfel incat, la inceputul lui 2010, numarul acestora s-a ridicat la 430 de persoane.

La nivel mondial, divizia are 4.000 de angajati in 16 locatii situate in 9 tari.

Grupul Bosch activeaza in Romania din anul 1994 si detine cinci companii in trei orase. Prima companie infiintata in Romania cu 16 ani in urma a fost Robert Bosch S.R.L., aceasta fiind urmata, in 1999, de BSH Electrocasnice S.R.L. si de reprezentanta Bosch Rexroth.

In anul 2004, Bosch a preluat, in urma achizitiei companiei germane Buderus AG, si reprezentanta Buderus din Romania. In 2005 s-a inaugurat la Blaj fabrica Bosch Rexroth S.R.L.. In 2007, Bosch a achizitionat firma Business Relations S.R.L., in scopul consolidarii activitatilor sale din cadrul Bosch Communication Center. In ianuarie 2009, Robert Bosch S.R.L. a preluat in totalitate afacerea Buderus din Romania.

Grupul Bosch este, la nivel international, cel mai important producator in industria tehnicii pentru autovehicule, a tehnicii industriale, a bunurilor de consum si tehnicii pentru cladiri.

In anul 2009, cei aproximativ 270.000 de angajati au realizat o cifra de afaceri de 38,2 miliarde de euro. Grupul Bosch cuprinde compania Robert Bosch GmbH si circa 300 de filiale si reprezentante regionale in peste 60 de tari, iar prin parteneriate, Bosch este prezent in alte 150 de tari.

Concernul a fost infiintat la Stuttgart in 1886 de catre Robert Bosch (1861 - 1942) sub numele de „Atelier de mecanica fina si electrotehnica”. Capitalui social al Robert Bosch GmbH este detinut in proportie de 92% de catre Fundatia Robert Bosch. Functiile de conducere ale grupului sunt indeplinite de Robert Bosch Industrietreuhand KG, care detine si majoritatea voturilor. Cealalta parte este detinuta de familia Bosch si de Robert Bosch GmbH.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri