8 Iunie 2010

Fan Courier, fata-n fata cu intarzierea platilor: In doi ani ne-am marit departamentul juridic de la 1 la 7 angajati



Cea mai mare problema cu care se confrunta piata este blocajul financiar cauzat de intarzierea platilor pentru serviciile de curierat, a declarat Adrian Mihai, unul dintre cei trei proprietari ai companiei Fan Courier, cel mai mare jucator al pietei de curierat intern.
Pentru a preintampina aceasta problema, Fan Courier si-a marit departamentul juridic. “In doi ani ne-am marit departamentul juridic de la 1 la 7 angajati care se ocupa de recuperarea debitelor. Nu am cerut pana acum insolventa niciunei firme”, a mai spus oficialul Fan Courier.

Pe fondul crizei, clientii companiilor cu care lucreaza Fan Courier negociaza extinderea termenului de plata. “Majoritatea clientilor vor sa mareasca termenul de plata, care a ajuns, in umele cazuri, si la 60 de zile. Ar fi fost bine ca Guvernul sa fi promovat o lege care sa permita companiilor sa isi plateasca TVA la incasarea facturilor”, au mai spus proprietarii Fan Courier.

Fan Courier estimeaza pentru anul 2010 o cifra de afaceri de circa 184 milioane lei (circa 44 milioane euro), in crestere cu 10% fata de anul 2009, pe fondul investitiilor angajate anul trecut, a consolidarii numarului de clienti, a extinderii portofoliului de servicii si prin imbunatatirea facilitatilor oferite. “In septembrie vom finaliza noul sediu aflat intre Tunari si Stefanesti, in care am investit 15 milioane de euro, bani proveniti doar din resurse proprii”, au mai spus cei trei, care au adaugat ca nu sunt adeptii creditelor bancare.

O alta investitie facuta de Fan Courier in acest an este lansarea serviciului Self AWB, serviciul online care permite clientilor sa preia controlul propriilor expeditii, pentru care compania de curierat a cheltuit circa 2 milioane de euro.

Folosind aplicatia, clientul stie in orice moment unde se afla coletul sau, cand a plecat din centrul logistic FAN Courier, cand a ajuns la destinatie sau daca expeditia nu a putut fi realizata din cauza absentei destinatarului.

Serviciul „Self AWB”, oferit gratuit clientilor, reduce timpul de preluare a coletului si limiteaza foarte mult riscul aparitiei de erori la expeditii.

In primele patru luni ale anului, afacerile Fan Courier au fost de circa 60 milioane de lei, in crestere cu circa 15% fata de perioada similara din 2009.

Fan Courier este compania lider de piata in domeniul serviciilor de curierat, infiintata in 1998, cu capital 100% romanesc. Cei trei actionari sunt Felix Patrascanu si fratii Adrian si Neculai Mihai.

Compania are 14.000 de clienti dintre care 90% reprezinta persoane juridice.

Fan Courier expediaza cu propria flota de 1.500 masini (sistem “door to door”) plicuri si colete in tara, asigurand in acelasi timp si servicii de curierat international prin parteneriate.





Citeste si