Romania se claseaza pe locul al 28-lea intr-un clasament al celor mai atractive tari in curs de dezvoltare pentru retailerii internationali, dupa ce anul trecut ocupase locul al 23-lea. Pozitia actuala, dintr-un total de 30 de locuri, califica Romania drept o piata cu o atractivitate scazuta, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanta AT Kearney.
Clasamentul cuprinde trei calupuri – primele zece state clasate sunt considerate a fi cele mai atractive, urmatoarele zece sunt de luat in calcul, pe cand statele din coada topului prezinta o atractivitate scazuta.

Astfel, in frunte se afla China, Kuweit, India, Arabia Saudita si Brazilia – cele mai atractive, Romania, Bosnia si Hertegovina si Guatemala incheind clasamentul.

“Romania, cu cea mai mare populatie si piata din regiune, cade de pe pozitia a 23-a pe cea de-a 28-a, pe masura ce piata devine saturata”, sunt de parere specialistii companiei de consultanta, care puncteaza faptul ca, in mod real, PIB-ul a crescut din 2000 si pana la actuala criza economica, intr-un ritm de 5-8% in fiecare an.

In ciuda prezentei unui numar semnificativ de retaileri internationali, precum Metro, Schwarz, Carrefour, Delhaize, Intermarche, Spar and Auchan, piata alimentara locala prezinta inca un grad scazut de concentrare, data fiind limitarea sa la zonele urbane, se mai precizeaza in studiul AT Kearney.

Acesta are la baza Indicele Dezvoltarii Industriei Globale de Retail (Global Retail Development Index), rezultat in urma analizei atractivitatii pietei, riscului de tara, saturatiei pietei si a presiunii factorului temporal.

Potrivit acestei analize, Romania a obtinut 39,3 de puncte din maximul de 100, ceea ce inseamna o atractivitate in usoara scadere (46 versus 49 de puncte - cat obtinuse in 2009), o presiune temporala redusa (49,4 fata de 58) si un risc de tara mai dimunuat - 61,8 de puncte comparativ cu cele 49 de puncte anterioare.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri