Compania franceza Sanofi-Aventis, cea mai companie farma de pe piata locala, tinteste cresterea cotei de piata pe segmentul medicamentelor fara prescriptie medicala (OTC) de la 13%, cat inregistreaza in prezent, la 20% in urmatorii cinci ani, prin dezvoltarea portofoliului de analgezice, produse pentru digestie, suplimente alimentare si dermocosmetice.


Pe segmentul de OTC-uri, compania detine o cota din piata locala de 13% (in lei), “felie” care urmeaza sa fie marita la 20% in urmatorii cinci ani, ca urmare a intarii portofoliului cu noi produse.

“Strategia noastra este de a ne orienta catre imbunatatirea prezentei pe arii terapeutice strategice (medicamente pentru durere, raceala si gripa, digestie, vitamine si minerale), punand un mai mare accent pe portofoliul de suplimente alimentare, pe dermatocosmetice si pe produsele de infrumusetare”, a explicat Marius Topala (foto), director consumer healthcare din cadrul companiei.

Potrivit estimarilor sale, piata de analgezice ar putea ramane anul acesta la nivelul celui din 2009, cand valoarea a atins 50 de milioane de lei.

Per ansamblu, piata de analgezice isi va continua declinul inregistrat in ultimii ani si in 2010, scaderea inregistrata anul trecut fiind de 9%, pe fondul “orientarii consumatorilor de tablete analgezice din zona OTC-urilor catre cele premium”, dupa cum au explicat oficialii Sanofi-Aventis.
"Piata analgezicelor va ramane pe loc anul acesta, poate doar sa scada putin. In ultimii ani, a scazut foarte mult, deci nu cred ca putem ajunge mai jos de atat", a comentat Topala.

Declaratiile lui Topala au fost facute in cadrul unei conferinte de presa prin care un nou medicament ce poate fi cumparat fara reteta medicala – Ibalgin Rapid (analgezic) – a fost lansat. Noul produs va fi promovat in media printr-o campanie derulata in farmacii, la televizor si in publicatiile tiparite, costurile totale ajungand la 1 milion de euro. O tableta de Ibalgin Rapid costa, la pret de producator, 0,8 lei. Produsul este deja disponibil in 1.000-1.200 de farmacii din toata tara la cutii de 6 si 12 tablete.

Sanofi-Aventis detine, potrivit propriilor estimari, o cota de piata de 60% din "piata durerii", produsul cu cea mai buna evolutie ca vanzari fiind Ibalgin. Lansat in 2006, acesta a inregistrat o crestere a vanzarilor in 2009 comparativ cu 2008 de 70%. Pentru 2010, Sanofi-Aventis tinteste vanzarea de 100.000 de cutii din Ibalgin Forte.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri