28 Iulie 2010

Tot mai complicat sa iti faci o firma in Romania



Procedura de solicitare si eliberare a documentelor pentru infiintarea unei societati comerciale devine tot mai complicate: timpul necesar lansarii unei firme s-a dublat, iar numarul agentilor economici noi va scadea cu cel putin 20% in acest an, avertizeaza avocatii specializati in drept comercial.

"Noile reglementari privind infiintarea firmelor, corelate cu un al doilea an consecutiv de criza economica, vor duce la o scadere cu cel putin 20% a numarului firmelor noi", potrivit unui comunicat al cabinetului de avocatura Scarlatescu Law Office.

Potrivit casei de avocatura, 2010 este al doilea an in care numarul celor care apeleaza la serviciile unui avocat pentru infiintarea unei firme este in scadere, iar noile masuri luate de Guvern vor duce la o diminuare si mai mare a numarului celor care doresc sa-si deschida o afacere noua.

Casa de avocatura propune, ca solutie temporara, ca firma nou infiintata sa aiba sediul social la cabinetul avocatului care inregistreaza societatea comerciala respectiva.

"Procedura de solicitare si eliberare a documentelor
pentru infiintarea unei societati comerciale s-a complicat si in anumite conditii poate duce la blocaje. Noua lege detaliaza procedura de obtinere de la administratia finantelor publice a certificatului care atesta cate sedii sociale sunt situate la acea adresa. Din pacate, ordinul nu stabileste si procedura de radiere a sediilor din baza de date respectiva, motiv pentru care pana la aparitia unei reglementari in acest sens, apartamentele in care s-au inregistrat sedii in conformitate cu noua procedura (sedii care din varii motive vor fi mutate in scurt timp) vor ramane blocate intrucat in baza de date a administratiilor financiare vor figura in continuare ca sedii sociale ale unor firme", a declarat Simona Olteanu, Managing Partner la Scarlatescu Law Office.

Prin urmare urmare, durata demersurilor de inregistrare a unei firme va creste proportional cu durata necesara obtinerii respectivului certificat, respectiv se va dubla.

Avocatii propun doua solutii pentru investitorii
care nu mai au posibilitatea inregistrarii sediilor sociale in apartamente, respectiv folosirea cladirilor de birouri sau a sediului cabinetului de avocatura.

"Modalitatea prevazuta de legea avocatilor a ramas in vigoare si permite stabilirea sediului social la cabinetele de avocatura, pentru cel mult un an, fara posibilitate de prelungire. Aceasta a ramas singura alternativa pentru un investitor care ar dori infiintarea unei firme in cel mai scurt timp posibil, si fara prea mari cheltuieli/investitii inainte de inceperea efectiva a activitatii", potrivit casei de avocatura.



Citeste si