Luna decembrie este pentru marile magazine cea mai rentabila de pe tot parcursul anului. Fata de o perioada obisnuita , vanzarile din ultima luna a anului pot creste cu pana la 50%, arata estimarile departamentelor de marketing ale marilor magazine.

Asteptam vanzari in decembrie cu 35% mai mari fata de o luna obisnuita. Fata de aceeasi perioada a anului trecut, estimam vanzari cu 20% mai mari, a declarat Andreea Mihai, marketing manager la Carrefour Romania.

In luna cadourilor, hypermarketurile din toata tara abunda in oferte, care mai de care mai tentante.

S-a creat un obicei ca, in apropierea sarbatorilor, sa se faca reduceri la articolele care se vand cel mai bine. Dulciuri, brazi artificiali si naturali, instalatii pentru pomul de iarna, beculete colorate, jucarii, alimente de sezon, cozonaci, dar si echipamente electronice si electrocasnice, se afla in fruntea articolelor care, in perioada sarbatorilor, se gasesc la oferta, adica au preturi mai reduse.

Ca si strategie de vanzare, in aceasta perioada, departamentele de marketing incearca sa-si faca produsele cat mai atractive pentru clienti. Astfel, ambalajele produselor sunt mai viu colorate, sunt mai sclipitoare si, in plus, este foarte raspandita metoda oferirii de mici cadouri. Adica, la cumpararea unui produs, clientii primesc in plus un rucsac, un cd, jucarii, sau o cantitate mai mare din acelasi produs, la acelasi pret. Cele mai multe schimbari apar la oferta de dulciuri. Aici, in sezonul de iarna apar vestitele bomboane pentru pom, ciocolata in forma de Mos Craciun, braduti de ciocolata, etc.

In aceasta perioada, cel mai bine se vand produsele de sezon, articolele electronice si electrocasnice, fructele, in special citricele. De aceea facem oferte in special la ceea ce se cauta, a adaugat Andreea Mihai. In magazinele Carrefour, in topul cumparaturilor din aceasta iarna si, poate si inspirati de sosirea lui Mos Nicolae, pentru copii se vand cel mai bine papusile Barbie, care costa de la 52,99 lei, robotii B-Daman care costa 39,99 lei si masinile teleghidate.

In topul preferintelor adultilor regasim aparatele electronice, in special televizoarele si dvd-urile. La acest sector se vand cel mai bine televizoarele cu diagonala mai mica, a mai spus Andreea Mihai. Astfel, televizoarele Platinium, cu diagonala de 54 de centimetri costa 394,90 lei, iar un televizor Provision poate fi cumparat cu 249,99 lei.

In magazinele Cora este mai putina agitatie, insa ofertele nu lipsesc. Intalnim aici o hiperoferta, televizor Clayton si DVD Ultraline la pretul de 499 lei. Nu lipsesc insa nici ofertele pentru articolele de Craciun: brad artificial Monte bianco - 159,99 lei, sprai auriu - 5,49 lei. In magazinele Carrefour gasim decoratiuni pentru masa de sarbatori la 16,99 lei, brad verde, 120 cm la 89,99 lei beteala decorativa, la 2,99 lei, iar un costum de Mos Craciun pentru copii costa 7,99 lei.

Durata promotiilor este insa foarte diferita. Magazinele Cora urmeaza sa-si schimbe ofertele dupa data de 11 decembrie, iar in Carrefour, ofertele actuale sunt valabile pana la data de 24 decembrie.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri