Dupa companiile din industriile FMCG si consultanta, in topul preferintelor tinerilor cu potential ridicat, se afla industria bancara si principalii jucatori din telecom.
Analiza a fost realizata asupra a 2.246 de respondenti cu profil economic in perioada aprilie-mai 2010. Studiul este un instrument care masoara gradul de atractivitate a brand-urilor de angajatori si aseptarile pe care tinerii le au de la acestia.
"Topul nu surprinde, deoarece in cadrul lui se regasesc companii care urmaresc activ acest profil de mai bine de zece ani. Motivele care stau la baza lui tin atat de atractivitatea industriilor si a joburilor oferite, dar si de cateva strategii pe care companiile le-au amplicat in toata aceasta perioada. Aceste companii au fost prezente continuu in piata cu mesaje adresate tinerilor cu potential, metode interactive de atragere de talente si procese de recrutare interactive, in cadrul carora tinerii cunosc mai bine compania si oportunitatile oferite", potrivit companiei Catalyst.
Astfel, Coca-Cola HBC se afla pe primul loc in topul celor mai doriti angajatori, fiind urmata de P&G, Kraft Foods, Oracle, L'Oreal Romania, HP, BCR, BRD Groupe Societe Generale, PriceWaterhouseCoopers, Orange. In top zece se mai regasesc, in ordine, Deloitte, ING Bank, KPMG, Roland Berger, Vodafone, Accenture, Leo Burnett, McKinsey, Danone si PepsiCo.
Raportul analizeaza si perceptiile si asteptarile tinerilor talentati astfel incat companiile sa isi poata adapta cat mai usor strategiile in acest domeniu. In comparatie cu alte profiluri din piata (specialisti, profilul comun), tinerii talentati sunt mai atrasi de provocarile profesionale si au o toleranta mai mare la incertitudine. Acestia sunt singurii care au indicat "entuziasmul" ca una dintre trasaturile care ii caracterizeaza.
In acelasi timp, acesta este un profil care, datorita expunerilor anterioare, are asteptari deosebite fata de media pietei. Astfel, acestia au asteptari salariale mai mari, iar analiza arata ca acestea sunt determinate mai ales de experienta internationala si obtinerea de diplome si certificate care le completeaza studiile.
Totodata, studiul arata ca este nevoie de sase luni pentru ca tinerii sa se calibreze la realitatile pietei si sa isi modifice asteptarile.
Ca distributie a profilurilor, tinerii talentati reprezinta 17% din piata fortei de munca, specialistii - 13%, profilul comun este caracteristic pentru 45% din piata, iar pasivii reprezinta 24%.
Studiul are 2.246 de respondenti, tineri cu studii superioare din Bucuresti, cu varste intre 20 si 30 de ani, absolventi de facultati cu profil economic, tehnic si socio-uman.
Catalyst a initiat in urma cu cinci ani studiul "Cei mai doriti angajatori".
Firma dezvolta solutii pentru identificarea si selectia tinerilor cu potentialul si experienta de a-si dezvolta o cariera intr-o companie de top. Catalyst este organizatorul celui mai mare targ de cariere pentru tinerii profesionisti din Romania - Angajatori de top.
Somajul din randul tinerilor - la niveluri record
Criza economica mondiala a impins in 2009 somajul din randul tinerilor la un nivel record, iar situatia se va inrautati anul acesta, potrivit unui raport al Organizatiei Internationale a Muncii (OIM).
Astfel, din 620 de milioane de persoane cu varste cuprinse intre 15 si 24 de ani, reprezentand populatie activa economic, 81 de milioane nu aveau loc de munca la sfarsitul anului trecut, cel mai ridicat nivel dupa 1991, an in care organizatia a inceput sa tina evidenta situatiei somajului din randul tinerilor.
"Criza economica globala a demonstrat fragilitatea tineretului pe piata muncii. Rata somajului in randul tinerilor a urcat accentuat in timpul crizei economice, mai accentuat decat inainte, de la 11,9% la 13%", mentioneaza raportul, denumit Global Emplyment Trends For Youth.
OIM estimeaza ca rata va creste la 13,1% in 2010, urmand sa scada usor anul viitor, la 12,7%.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: