Afacerile retelei de restaurante de tip fast-food KFC Romania au crescut cu 12,8% in primul semestru, la 101,2 milioane de lei, fata de aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul programelor de marketing dezvoltate si a politicilor de preturi ale companiei, scrie Mediafax.
"Cresterea s-a datorat programelor de marketing, politicilor de preturi si programului de dezvoltare din ultimii ani", sustine directorul de marketing al KFC Romania, Carmen Lupulet. In aceeasi perioada de anul trecut, KFC Romania a realizat venituri din operatiuni comerciale curente de 89,7 milioane de lei.

In primul semestru, cele mai mari vanzari au fost generate de restaurantele din Bucuresti (Cotroceni, Magheru, Unirea, Plaza, Baneasa Mall), Cluj-Napoca (Iulius Mall Cluj) si cele doua unitatile din Timisoara.

In acelasi timp, profitul companiei a crescut cu aproape 3% in primele sase luni, fata de rezultatul din aceeasi perioada a anului trecut.
Potrivit reprezentantului KFC, in prima jumatate a anului s-a redus puterea de cumparare din partea clientilor, in conditiile in care salariile au fost diminuate, iar promotiile din partea concurentei au crescut.

"Efectele crizei au fost mai accentuate din cauza scaderii puterii de cumparare a populatiei, in conditiile diminuarilor salariale si a pierderii unor drepturi ale celor din sistemul bugetar, precum si a cresterii concurentei si a cresterii numarului de oferte speciale / promotionale din piata", a spus Lupulet.

In ceea ce priveste preturile, in cazul KFC acestea au fost mentinute la nivelul celor din 2008.

"Referitor la majorarea TVA, incercam sa o absorbim partial sau total, in functie de ce se intampla cu pretul de achizitie al materilor prime", a explicat Lupulet.

Planurile retelei KFC Romania pentru perioada urmatoare vizeaza deschiderea a doua restaurante, in Buzau si Pitesti, dupa ce in acest an au fost inaugurate doua unitati in Bucuresti, respectiv KFC Sun Plaza si KFC Crangasi.

"Vom deschide restaurante noi in Buzau si Pitesti in aceasta toamna, dar nu putem sti exact ce investitii vor presupune pana cand nu sunt definitivate detaliile de amenajare", a adaugat Lupulet.

KFC are 38 de restaurante in Romania, dintre care 17 in Bucuresti, cate trei unitati in Constanta si Iasi, si cate doua magazine in Cluj-Napoca si Timisoara. Compania mai detine cate un restaurant in orasele Arad, Bacau, Brasov, Craiova, Oradea, Pitesti, Ploiesti, Ramnicu Valcea, Sibiu, Suceava si Targu Mures.

Pentru acest an, compania se asteapta la afaceri de aproximativ 162 milioane de lei, in crestere cu 10% fata de anul trecut, bazandu-se, printre altele, pe deschiderea de noi unitati.

Reteaua, prezenta in Romania din 1997, este operata in sistem de franciza de catre firma US Food Network, controlata de omul de afaceri Puiu Popoviciu, care detine si franciza Pizza Hut.

Pe langa KFC, principalii operatori pe segmentul de restaurante fast-food din Romania sunt McDonald's, Spring Time, Broaster Chicken si Burger King.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri