Contractul de privatizare a uzinei Tractorul cu firma indiana Mahindra&Mahindra va fi semnat, cel mai probabil, pe 19 decembrie, au declarat ieri surse oficiale, citate de agentia Mediafax. Problemele sociale ale uzinei brasovene sint insa departe de a fi rezolvate.
In ciuda apropiatei privatizari, sindicatul de la Tractorul se afla inca la cutite cu societatea indiana, care va prelua, in citeva zile, uzina din Brasov. Singura problema ar mai fi cu sindicatele din uzina, dar se pare ca lucrurile sint pe punctul de a se rezolva. Desi era programata initial pentru luna ianuarie a anului viitor, semnarea contractului se va realiza in cursul acestei luni, cel mai probabil pe 19 decembrie, au precizat sursele citate de Mediafax. Gheorghe Apostu, liderul sindicatului de la Tractorul, sustine ca negocierile dintre sindicat si Mahindra s-au impotmolit la acordul social.

Cei de la Mahindra cred ca sint consiliati gresit, nu vor sa ne prezinte nici un fel de plan de afaceri, insista pe restructurarea de personal, doresc divizarea societatii si merg cu precadere pe vinzare, nu pe productie, lucru care ne-a pus pe ginduri. Nu vrem sa devenim simpli dealeri, ci sa raminem producatori de tractoare, ne-a declarat Apostu.

AVAS se paruieste cu sindicatul

Lszl Gyerk, vicepresedintele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), sustine insa ca acuzatiile sint doar fantezii ale liderului sindical. Daca depindea de domnul Apostu, nu privatizam Tractorul nici in 2020, ne-a precizat Gyerk. Eu le-am explicat ca nu se mai poate productie de tractoare, cu fiecare surub produs acolo. Orice producator de tractoare importa anumite piese, nu poti fi specialist in fiecare surub. Daca cei de la Mahindra doresc productie sau asamblare, asta e decizia lor, eu nu le pot impune nimic. Nu ma pot implica in aceasta privatizare ca AVAS, e o negociere intre doua parti, sustine vicepresedintele AVAS.

Despre restructurare, acesta afirma ca, indiferent daca privatizarea s-ar fi finalizat sau nu, la Tractorul nu mai pot lucra 3.300 de oameni, din cauza pierderilor. Pragul de rentabilitate pentru uzina este de 500 de tractoare pe luna. Eu cred ca Mahindra va face fata, mai ales ca Tractorul are comenzi lunare asigurate de 250 de tractoare, in prezent, a precizat Gyerk.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri