Astfel, potrivit oficialului Metro, in piata se observa o tendinta a consumatorilor de orientare catre produsele mai ieftine, trecand de la brandurile mari la produsele marca proprie ale retailerilor.
El a adaugat ca un sector cu scaderi importante ale consumului este cel al produselor nealimentare.
"Nu cred ca romanii economisesc la mancare sau la bautura. Reduceri ale cheltuielilor au fost facute de exemplu la electronice, televizoare, laptopuri, la mobila, in general la toate produsele neconsumabile. Mai mult, se simte o orientare catre produsele sanatoase", a precizat Wilms.
Oficialul Metro a mai spus ca solutia pentru ramanerea in piata a jucatorilor din piata de profil este inovatia si dezvoltarea de noi concepte.
"Nivelul de pretentii se schimba dramatic. Cine va fi inovativ va rezista pe piata. Trebuie sa inventam si sa ne adaptam", a afirmat Wilms, care a precizat ca unul dintre conceptele noi create de Metro este dezvoltarea de magazine Metro Punct, prin care vizeaza o apropiere de clienti.
Vanzarile grupului german Metro in Europa de Est au crescut in primul semestru cu 5,5%, la 7,75 miliarde euro, datorita efectelor pozitive ale variatiilor valutare, iar trimestrul al doilea a fost afectat de conditiile dificile de piata.
Metro detine in Romania 25 de magazine in reteaua Cash & Carry si alte 25 in lantul Real.
Diviziile Metro in Romania au avut in 2009 afaceri de 1,897 miliarde euro, in scadere cu 10,7% fata de 2008, ca urmare a deprecierii leului si reducerii consumului. Metro Cash & Carry a avut afaceri de 1,226 miliarde euro, iar real,- Hypermarket de 671 milioane euro.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: