Dupa negocieri incomode cu reprezentantii firmei lichidatoare, la sfarsitul acestei saptamani va fi semnat, la Bucuresti, documentul prin care toate actiunile detinute de coreeni la DWAR vor fi transferate statului roman. Initial, partile convenisera ca toate datoriile Daewoo sa se transforme in actiuni, iar statul roman sa preia apoi actiunile rezultate in urma acestui proces. Procedurile erau insa cronofage, in conditiile in care ambele parti erau presate: lichidatorul coreean sa aduca la masa credala ceea ce se obtine din ultimele ramasite ale DWMC, iar statul roman sa poata scapa de povara Daewoo mai repede, pe cat posibil inainte de a expira extensia de timp acordata de General Motors (GM) pentru licenta care expira n luna octombrie. In ultima vreme s-a vehiculat ideea simplificarii procedurilor, prin vanzarea actiu-nilor detinute acum de DWMC statului roman si semnarea unor documente prin care actionarul coreean renunta la orice pretentie viitoare asupra societatii.
GM vrea, dar se mai gndeste
Daca tranzactia prin care toate actiunile trec in proprietatea statului roman este data ca un succes sigur de oficialii romani, vanzarea ulterioara a DWAR catre un investitor interesat va fi facuta sub presiunea timpului. Uzina de la Craiova mai poate produce sub marca Daewoo pna la nceputul lunii ianuarie, dupa ce General Motors a prelungit acordul de licenta. Grupul american s-a aratat interesat sa preia producatorul romn, nsa contactele nu s-au concretizat. In cursul discutiilor, reprezentantii GM si-au exprimat intentia de a prelua DWAR, fiind interesati sa produca mai departe piese de schimb pentru automobilele proprii, dand de inteles ca, in caz contrar, de luna viitoare ar putea chiar sa nu mai livreze subansamble. Oficialii romani i-au invitat la negocierile ce vor urma cu toti investitorii interesati, explicndu-le ca actiunile vor fi vandute companiei care va face cea mai buna oferta.
Renault, intre Craiova si o locatie bulgareasca
Pe de alta parte, Renault a vizitat societatea craioveana si a lasat sa se inteleaga faptul ca ar fi interesata sa produca acolo automobile Logan, dupa unele surse, sau Nissan, dupa altele. Potrivit cotidianului sofiot 24 Ceasa, citat de Reuters, Franois Fourmont, directorul general al Renault, Nissan si Dacia, a declarat ca Renault are in plan construirea in Bulgaria a unei uzine pentru producerea componentelor de automobile, care sa aprovizioneze uzinele de asamblare din Romania si Turcia. Daca tranzactia cu OPSPI esueaza, este posibil ca producatorul francez de autoturisme sa se aseze in tara vecina.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: