In urma parteneriatului incheiat cu grupul austriac LLI Euromills, prezent pe plan local prin compania Titan, McDonald’s produce incepand cu luna iunie primele chifle “Made in Romania”.
Constructia fabricii a inceput in urma cu 9 luni, unitatea fiind situata pe Platforma Titan (localitatea Cernica), pe o suprafata de 4.000 mp. Proiectul, a carui valoare anuntata initial se ridica la 10 mil. euro, a necesitat in final investitii de 15 mil. euro, suma sustinuta integral de LLI Euromills. Pentru anul viitor mai sunt planificate investitii in liniile de productie de circa 3 mil. euro, a declarat pentru wall-street.ro Stefanos Kromydas, directorul general al Titan.

Deschiderea noii unitati de productie ar putea contribui cu 5-7 mil. euro la cifra de afaceri a Titan in 2011, potrivit estimarilor lui Kromydas.

Pentru acest an, directorul general al Titan preconizeaza o cifra de afaceri de 60 mil. euro.

275 milioane de chifle anual

Prezent la inaugurarea oficiala a noii fabrici, Karl Fritz (foto), supply chain officer McDonald’s Europa, a afirmat ca intentia de a incheia un astfel de parteneriat a aparut inca din anul 2008. Alaturi de Romania, pe lista scurta a tarilor alese pentru acest tip de fabrica s-au mai aflat Ungaria si Bulgaria.

“Am ales Romania pentru ca aceasta tara are potentialul cel mai ridicat pentru dezvoltarea afacerii noastre si de obicei urmarim sa avem o fabrica acolo unde business-ul este cel mai mare. Ungaria are mai multe restaurante decat Romania (n.r. 100) insa acest lucru se va schimba in curand”, declara Fritz.

Potrivit acestuia, Romania se afla in top 3 tari din Europa dupa numarul de chifle/ hamburgeri consumati.

Noua fabrica poate produce 36.000 de chifle pe ora, anual productia ajungand la 275 mil. chifle. 25% din productie va fi exportata in Bulgaria, potrivit lui Karl Fritz. Materia prima este locala, cu exceptia susanului, importat din Guatemala. Inainte de deschiderea unitatii din Romania, chiflele folosite in restaurantele McDonald's din reteaua locala proveneau din Austria.

Compania intentioneaza sa produca aici si alte tipuri de chifle/baghete si sa extinda exporturile in tari precum Grecia (incepand cu luna ianuarie), Macedonia (februarie 2011), respectiv Serbia.

In noua unitate de productie lucreaza 30 de angajati.

Planuri de extindere

Reteaua de restaurante de tip fast-food McDonald's are un plan de investitii in valoare de 45 milioane lei pentru extinderea retelei locale in 2011, reprezentand 3-5 restaurante noi si renovarea a 3-5 locatii existente.

Pentru acest an compania are planificate deschiderea unui restaurant in centrul comercial AFI Cotroceni, ce presupune o investitie de 2 mil. lei, si renovarea locatiei din Otopeni.

“Am anticipat un an dificil, este un an mai dificil decat ultimii 2-3 ani. In comparatie cu anul trecut la 9 luni putem vorbi de o crestere a afacerilor de pana in 10%. Oamenii sunt foarte atenti cu modul in care isi cheltuie banii, sunt mai ingrijorati pentru lunile de iarna care vor urma. Viziteaza restaurantele si supermarketurile mai rar si cheltuiesc mai putini bani”, spune Karen Bishop, director general al McDonald's Romania.

Anul trecut, compania a raportat afaceri in crestere cu 4% fata de 2008, pana la circa 416 milioane lei, pentru 2010 bugetand un avans de 5%, potrivit declaratiilor anterioare ale oficialului McDonald’s. Si 2011 sta sub semnul unei cresteri de o singura cifra, crede Bishop.

In cele 62 de restaurante McDonald's din 21 de orase din tara lucreaza circa 3.300 de angajati. In cei 15 ani de prezenta pe piata din Romania compania a investit circa 300 milioane euro in dezvoltarea retelei si a avut peste 500 milioane de clienti, adica o medie de 140.000 clienti pe zi.

McDonald's este cel mai mare retailer global din domeniul serviciilor alimentare, cu peste 32.000 de restaurante in 117 tari.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri