Vanzarile de gaze naturale ale OMV Petrom (SNP) din trimestrul al treilea au scazut cu 26% fata de nivelul din aceeasi perioada a anului trecut, la 730 milioane metri cubi, iar operatiunile din Kazahstan ale companiei au performante sub asteptari, potrivit unui raport prezentat de grupul austriac OMV.
Vanzarile de gaze sunt in general mai scazute pe timp de vara, deoarece dispare de pe piata necesarul utilizat pentru incalzirea populatiei. Petrom a vandut iarna trecuta circa 1,4 miliarde metri cubi de gaze naturale in fiecare dintre cele doua trimestre, al patrulea din 2009, respectiv primul din acest an, informeaza Mediafax.

Petrom a produs in trimestrul al treilea 185.000 barili echivalent petrol pe zi, usor peste nivelul din aceeasi perioada a anului trecut, dar similar cu volumul din perioada aprilie-iunie 2010.

Indicatorul marjei de profit a OMV pe rafinare a fost de 1,84 dolari pe baril in trimestrul al treilea, fata de 1,3 dolari pe baril in aceeasi perioada a anului trecut, respectiv 3,39 dolari pe baril in trimestrul al treilea al acestui an.

OMV a produs 316.000 barili echivalent petrol pe zi in perioada iulie-septembrie si a vandut 3,11 miliarde metri cubi de gaze naturale.

Grupul austriac detine 51,01% din actiunile Petrom, principalii actionari minoritari fiind Ministerul Economiei si Fondul Proprietatea, cu 20,63%, respectiv 20,11% din titluri. Restul capitalului, de 8,24% din actiunile companiei romanesti, este controlat de alti actionari.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri