Vanzarile Praktiker in Romania au scazut in primele noua luni ale anului cu 17,8%, la 153,6 milioane euro, din cauza masurilor de austeritate si cresterii TVA, care au redus puternic veniturile discretionare ale populatiei si, implicit, cererea pentru produse de bricolaj.
In trimestrul al treilea, vanzarile Praktiker in Romania au coborat cu 25% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 57,2 milioane euro, se arata intr-un raport al companiei, citat de Mediafax.

Retailerul german de bricolaj detine 26 de magazine pe piata romaneasca.

"Desi vanzarile au mers foarte bine in unele tari, iar alte piete s-au bucurat de cresterea prognozata, masurile fiscale menite sa stabilizeze finantele publice in cele mai importante state pentru Praktiker, Grecia si Romania, au condus la o reducere semnificativa a veniturilor discretionare si a cheltuielilor consumatorilor privati. Aceasta situatie a determinat scaderea cererii pentru produse de bricolaj, care a avut un impact negativ semnificativ asupra vanzarilor Praktiker", se spune in raportul financiar prezentat de companie.

Compania noteaza ca, in trimestrul al treilea, a devenit evident ca riscurile macroeconomice identificate in prima parte a anului de Praktiker in Romania si Grecia au devenit realitate, efectul fiind pe alocuri chiar mai sever decat se astepta grupul in prognoza anuala.

La nivel international, vanzarile Praktiker au scazut cu 5,8% in primele noua luni, la 2,7 miliarde euro, respectiv cu 5,9% in trimestrul al treilea, la 911 milioane euro.

Compania a inregistrat o pierdere neta de circa 100.000 euro in perioada ianuarie-septembrie, fata de un profit de 7,5 milioane euro in acelasi interval al anului trecut. In trimestrul al treilea, profitul net al Praktiker a urcat cu 19,5%, la 11,7 milioane euro.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri