Doi dintre greii retailului alimentar si de bricolaj au anuntat vanzari in scadere in trimestrul al treilea din cauza masurilor de austeritate si cresterii TVA, care au redus puternic veniturile discretionare ale populatiei si, implicit, cererea pentru produse.
In trimestrul al treilea, vanzarile Praktiker in Romania au coborat cu 25% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 57,2 milioane euro, se arata intr-un raport al companiei.

Retailerul german de bricolaj detine 26 de magazine pe piata romaneasca.

"Desi vanzarile au mers foarte bine in unele tari, iar alte piete s-au bucurat de cresterea prognozata, masurile fiscale menite sa stabilizeze finantele publice in cele mai importante state pentru Praktiker, Grecia si Romania, au condus la o reducere semnificativa a veniturilor discretionare si a cheltuielilor consumatorilor privati. Aceasta situatie a determinat scaderea cererii pentru produse de bricolaj, care a avut un impact negativ semnificativ asupra vanzarilor Praktiker", se spune in raportul financiar prezentat de companie.

Compania noteaza ca, in trimestrul al treilea, a devenit evident ca riscurile macroeconomice identificate in prima parte a anului de Praktiker in Romania si Grecia au devenit realitate, efectul fiind pe alocuri chiar mai sever decat se astepta grupul in prognoza anuala.

De asemenea, vanzarile Carrefour in Romania au coborat cu 2,8% in trimestrul al treilea, la 270 de milioane de euro, declinul fiind limitat de aportul pozitiv al extinderii retelei de magazine, in timp ce la noua luni grupul francez a inregistrat un declin usor, de 0,7%, la 804 milioane de euro.

In termeni comparabili, Carrefour a inregistrat in Romania o scadere de 6,1% in trimestrul al treilea si de 5,3% la noua luni, potrivit raportului financiar al grupului.

Calculata la un curs de schimb constant, scaderea vanzarilor a fost de 2,1% in iulie-septembrie si de 1,7% pentru primele noua luni.

Prima luna cu un TVA mai mare: Retailul, scadere de 10,5% in iulie

Volumul cifrei de afaceri in comertul cu amanuntul, cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete, a scazut in iulie cu 10,5% fata de luna anterioara, ca urmare a reducerii vanzarilor de produse alimentare, nealimentare, bauturi si tutun, potrivit Institutului National de Statistica (INS).

Jurnalistii wall-street.ro iti recomanda si articolul Cum se simte criza in principalele sectoare de consum: Ce urmeaza in al doilea semestru?

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri