Vanzarile grupului german Metro in Europa de Est au crescut in trimestrul al treilea cu 10,1%, la 4,25 miliarde euro, in principal datorita performantelor bune din Rusia si Turcia, insa rata de crestere a fost afectata de piata romaneasca, unde masurile de austeritate au afectat sectorul retail, scrie Mediafax.

In primele noua luni ale anului, vanzarile Metro in Europa de Est au urcat cu 7,1%, la 12 miliarde euro, se arata intr-un raport financiar al companiei.

Divizia Cash & Carry a inregistrat vanzari de 8,18 miliarde euro in regiune in perioada ianuarie-septembrie, din care 2,93 miliarde euro in trimestrul al treilea, in urcare cu 3,2%, respectiv 7,1%.

Real a avut performante mai bune in Europa de Est, cu vanzari de 2,18 miliarde euro la noua luni (+16,3%), respectiv 722 milioane euro in intervalul iulie-septembrie (in urcare cu 10,6%).

"Pe langa extinderea retelei de magazine, efectele pozitive ale fluctuatiilor valutare au sprijinit aceasta evolutie (...) Scaderea ratei de crestere a fost cauzata, pe langa incetinirea ritmului de extindere, si de scaderea vanzarilor in conditii comparabile pe piata romaneasca. Din luna iulie, sectorul romanesc de retail a fost impovarat de masuri de austeritate in spectru larg, menite sa reduca deficitul fiscal. Pe de alta parte, vanzarile s-au imbunatatit semnificativ in Polonia fata de trimestrul al treilea. In Rusia, cresterea de doua cifre a continuat si in trimestrul al treilea. De asemenea, in Turcia, vanzarile au crescut semnificativ", noteaza grupul Metro, referitor la vanzarile diviziei Real in Europa de Est.

Metro a deschis in primele noua luni ale acestui an doua magazine in Romania, cate unul in fiecare retea prezenta pe piata locala, respectiv Cash & Carry si Real. Astfel, grupul a ajuns la 50 de magazine pe piata romaneasca, cate 25 la fiecare divizie.

La nivel mondial, vanzarile Metro au crescut cu 3% in primele noua luni, la 47,52 miliarde euro, iar profitul net s-a majorat de 2,6 ori, la 229 milioane euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri