Lantul de hipermarketuri Real, care cuprinde 25 de magazine in toata tara, a lansat 60 de noi produse electrocasnice de mici dimensiuni sub marca proprie Alaska.
Gama de electrocasnice mici Alaska, ce cuprinde cafetiere, cuptoare cu microunde, aparate pentru ingrijire personala, mixere, blendere, fiare de calcat, masini de gatit, a aparut pe rafturile magazinelor in urma cu o luna, iar in prezent reuneste peste 60 de articole, mai ieftine cu 20-30% fata de produsele concurente.

"In conditii de criza economica, marcile private reprezinta o alternativa viabila pentru consumatorii care isi vad puterea de cumparare in scadere. [...] Produsele Alaska sunt deja recunoscute si apreciate de multi dintre clientii nostri, un exemplu in acest sens fiind cuptoarele cu microunde Alaska, ce au avut un foarte mare succes", a declarat Olaf Schulz, director cumparari produse nealimentare la Real Hypermarket Romania.

Oficialii retailerului au mai precizat ca au in vedere ca, in urmatoarele luni, sa dezvolte gama de electrocasnice mici prin introducerea in continuare de noi articole marca Alaska.

Cat costa electrocasnicele Alaska?

Iata care sunt preturile la cateva electrocasnice marca Alaska, potrivit catalogului de produse valabil in perioada 28 octombrie - 10 noiembrie, pentru magazinul Real din zona Cotroceni a Bucurestiului.

• cuptor cu microunde Alaska - 149 lei
• aeroterma Alaska - 29,99 lei
• mixer cu bol Alaska - 89,98 lei
• convector Alaska - 64,99 lei

Prin introducerea noii game de produse, Real Hypermarket apasa pedala de acceleratie pe segmentul marcilor proprii. Potrivit unor declaratii anterioare ale managementului companiei, obiectivul Real este ca pana in 2011, vanzarile de branduri proprii sa reprezinte 20% din totalul incasarilor. In afara de Alaska, magazinele Real comercializeaza si alte articole sub alte marci proprii, pe diferite segmente de pret:

• TIP - produse alimentare, prim nivel de pret;
• Real Quality - produse alimentare, nivel mediu de pret;
• Real Bio- produse organice;
• Real Selection - produse alimentare specialitati.

Si Carrefour, concurentul direct al Real Hypermarket, are in oferta sa o serie de produse sub marca proprie, de la produse alimentare pana la textile si electrocasnice.

Marcile private ale Carrefour acopera atat segmentul produselor de larg consum (Nr. 1, Carrefour), cat si electrocasnice (Carrefour Home, Bluesky) textile (Tex) sau Reflets de France (produse ale patrimoniului cultural francez, pozitionate pe segmentul mediu-superior al preturilor).

Brandul Nr. 1 este cel mai raspandit ca pondere, acesta acoperind intre 3,5% si 5% din segmentul produselor de larg consum, potrivit informatiilor furnizate de reprezentantii companiei pentru anul 2009. Marca Tex a fost lansata in Romania in primavara anului trecut, oficialii Carrefour propunandu-si la acea vreme o pondere de 60% din totalul vanzarilor de textile pentru marca proprie.

Spre comparatie, iata care sunt preturile la electrocasnicele marca proprie Carrefour, potrivit preturilor din catalogul valabil in perioada 27 octombrie - 8 noiembrie, pentru magazinul din zona Grozavesti a Capitalei.

• cuptor cu microunde Carrefour Home - 169 lei
• prajitor de paine Bluesky - 34,9 lei
• Sandwich Maker Carrefour Home - 29,9 lei
• Robot de bucatarie Carrefour Home - 199 lei

Cine se inghesuie pe piata produselor "exclusive"

Articolele marca proprie sunt fabricate de producatori special pentru a fi comercializate exclusiv in magazinele unui mare lant. Producatorul articolelor nu se mai ocupa de distribuirea lor si nici de promovarea si comercializarea acestora. Aceste sarcini ii revin retailerului, de unde si economia de pret transmisa catre clientul final. Astfel, se ajunge, in cazul produselor marca proprie, la economii de circa 20%, motiv pentru care astfel de articole au castigat, in ultima vreme, tot mai mult teren si pe piata romaneasca.

Pe pietele mature din Europa Occidentala, produsele sunt apreciate la nivelul raportului pret - calitate; ca dovada, in Franta, marcile private inseamna 50% din vanzarile totale ale marilor retaileri.

Afla aici cati bani au investit nemtii de la Real Hypermarket de la intrarea pe piata romaneasca, in 2006, si pana in prezent.





Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri