Consumul de ciment va ajunge la circa sapte milioane de tone in 2010, in scadere cu 10-12% fata de anul trecut, apreciaza Mihai Rohan, presedintele Patronatului Industriei din Ciment si Altor Produse Minerale (CIROM).
“Daca anul trecut consumul de ciment a scazut cu 30% fata de 2008, anul acesta estimam o scadere cu 10-12% comparativ cu 2009. Pronozele pentru 2011 indica o noua scadere, care va fi insa mai usoara, de 2-5%”, spune Rohan, ce se afla si la conducerea operatiunilor locale ale producatorului german de materiale de constructii HeidelbergCement, reunite sub denumirea Carpatcement Holding.

Productia de ciment a scazut anul trecut cu 27,8%, de la 10,7 milioane de tone in 2008, la aproximativ 7,72 de milioane de tone, potrivit datelor CIROM.

Totodata, consumul de ciment a depasit cu putin 8 milioane de tone anul trecut, in scadere cu circa 30% fata de 2008.

Scaderea pe care o va inregistra in 2010 piata cimentului va fi de circa doua ori mai mica comparativ cu declinul pietei constructiilor.

“Piata constructiilor a scazut anul trecut cu 15%, iar pentru 2010 se prognozeaza o scadere cu 20-25%”, a mai declarat Rohan in cadrul unui eveniment organizat de agentia de presa Mediafax.

HeidelbergCement, alaturi de Holcim (Elvetia) si Lafarge (Franta), controleaza piata locala de ciment.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri