Piata materialelor de constructii va scadea in acest an cu 15% si ar putea consemna un regres de 1,5-2,5% anul viitor, a declarat, intr-o conferinta de presa, presedintele Asociatiei Producatorilor de Materiale de Constructii din Romania (APMCR), Claudiu Georgescu.
Anul trecut, declinul acestui sector a fost de 28% fata de 2008.

Potrivit sursei citate, faptul ca sectorul produselor pentru constructii deserveste in principal piata interna, exportul avand o pondere scazuta, a facut ca in ultimii doi ani acest domeniu sa nu poata compensa scaderea interna si a pierdut peste 30% din angajati, informeaza Mediafax.

"In 2009 si o parte din 2010 a existat un razboi acerb pe piata din punctul de vedere al preturilor si al calitatii", a afirmat reprezentantul asociatiei.

Printre factorii care au influentat negativ evolutia pietei se numara criza economica, lipsa investitiilor statului sau private dar si disfunctionalitati legislative, sustine Georgescu.

In aceste conditii, pentru ca piata sa se revigoreze este nevoie de investitii, de un cadrul legislativ adecvat, de cooperarea intre mediul privat si stat precum si de elaborarea unei strategii sustenabile in domeniul constructiilor.

Seful APMCR a afirmat ca piata materialelor a fost sustinuta in acest an in special de lucrarile de reparatii, iar in absenta livrarilor pentru proiectelor de reconstructie in urma inundatiilor din zona Moldovei piata ar fi scazut si mai mult.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri