De la intrarea pe piata romaneasca, gigantul american Procter&Gamble a investit 150 de milioane de dolari in cele doua unitati de productie pe care le detine la Timisoara si Urlati. Planurile nu se opresc insa aici, Romania concurand in prezent pentru “urmatoarea mare investitie” a P&G in regiune, spune Sotirios Marinidis, directorul general al operatiunilor locale.
Procter&Gamble a fost inregistrata pentru prima data in Romania in anul 1992, un an mai tarziu incepand sa comercializeze pe plan local produsele sale. In 1994, compania deschidea la Bucuresti primul birou pentru zona balcanica.

Biletul oficial de intrare al americanilor de la Procter&Gamble in Romania l-a constituit achizitia fabricii de detergenti de la Timisoara in anul 1995. Pana in prezent, unitatea de productie a beneficiat de investitii de 50 de milioane de dolari, suma destinata in principal extinderii capacitatii de productie si a liniilor de productie, respectiv in forta de munca.

40% din productia fabricii din Timisoara este destinata exportului in tari precum Serbia, Bulgaria, Turcia si Polonia. Productia efectiva in Timisoara a inceput in anul 1996, la mai putin de jumatate de an de la achizitie. Dupa Tide, au urmat noi detergenti de rufe pentru masini de spalat automate si pentru spalare manuala - Bonux, Ariel, inalbitorul ACE. Ultimul brand adaugat, in anul 2009, in portofoliul fabricii, este detergentul de spalat vase Fairy, pe care Detergenti SA il produce atat pentru piata locala, cat si pentru export.

Anual, productia P&G Timisoara insumeaza in jur de 30 milioane litri de detergent de spalat vase Fairy, peste 30 de milioane de litri de inalbitor ACE si peste 100.000 tone de detergenti (Bonux, Ariel si Tide).

Anul acesta P&G a demarat si productia de sampoane si balsamuri in primul sau proiect Greenfield pe plan local – fabrica de la Urlati – in care au fost investiti pana in prezent 100 mil. dolari. In fabrica de la Urlati lucreaza in prezent 250 de angajati, majoritatea din localitate si din zona Prahova, urmand ca pana la finalul acestui an sa mai fie recrutate inca 50 de persoane. La Urlati sunt produse marcile de sampoane Wash&Go, Head&Shoulders si Pantene, 90% din productie fiind exportata in 20 de tari.

“Dupa cum ne-am asteptat 2010 nu a fost un an usor, am avut o perioada mai buna in timpul verii si avem sansa sa ne atingem sau sa ne depasim usor asteptarile. Cea mai mare grija a mea ar trebui sa fie principala prioritate. Prioritatea ramane sa ma asigur ca vom continua sa crestem rata de profit a companiei. Vrem sa ne completam portofoliul si sa fim prezenti pe toate categoriile de pret si in toate zonele geografice”, a declarat pentru wall-street.ro Sotirios Marinidis (foto).

Acesta a subliniat faptul ca una dintre strategiile companiei o constituie productia locala si regionala, lasand totodata sa se intealeaga faptul ca Romania concureaza in prezent cu alte cateva tari din regiune pentru “urmatoarea mare investitie” a P&G.

“Suntem o companie globala, nu conteaza climatul economic, in prezent deschidem 10 unitati de productie in lume. Crestem si una dintre strategiile noastre este sa avem productie locala si regionala. Planurile nu se opresc aici. Fabrica din Timisoara este construita pentru a facilita mai multe linii de productie, la fel si Urlati, unde folosim doar 20 de hectare din cele 100. In prezent, Romania concureaza cu alte tari din regiune pentru urmatoarea mare investitie. Poate fi o noua fabrica, un centru de servicii. Nu pot oferi deocamdata detalii suplimentare. Exista intotdeauna 4-5 tari din regiune care concureaza pentru a atrage investitii”, a adaugat Marinidis.

Oficialul P&G a precizat ca exista doua elemente esentiale in mentinerea apetitului investional pentru Romania – stabilitatea si predictibilitatea. “De asemenea, Romania trebuie sa continue investitiile in infrastructura si in forta de munca. Trebuie sa asigure claritate, transparenta si posibilitatea de a lua decizii rapide care pot incuraja investitiile straine”, puncteaza Sotirios Marinidis.

In ceea ce priveste evolutia industriei de profil si a economiei Romaniei, directorul general al P&G Romania a afirmat ca primele semne ale unei usoare redresari ar putea aparea in primavara anului viitor, insa considera ca in urmatorii cinci ani mediul de business nu se va mai intalni cu cresterile de doua cifre ale afacerilor experimentate in perioada dinainte de debutul crizei. “Trebuie sa ne obisnuim cu cresteri ale afacerilor de o singura cifra si sa ne imbunatati portofoliul de produse”, declara Marinidis.

Procter&Gamble a afisat anul trecut in Romania afaceri de 596,5 milioane euro, in crestere cu 10,9% fata de 2008, cand producatorul afisase un declin de 4,1% al cifrei de afaceri. In schimb, profitul net a coborat cu 33%, pana la 15,7 mil. euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri