Ponderea retelelor de magazine de tip cash&carry (angro), hipermarket, supermarket si discount a ajuns anul acesta la 50% din totalul pietei, in detrimentul comertului traditional, care acum un an acoperea 55% din total piata, potrivit estimarilor Consiliului Concurentei.
"In raportul de acum un an, noi estimam comertul traditional la 55% din piata, respectiv 45% pentru marile lanturi. Acum, pentru comertul traditional noi estimam 50%", a declarat Valentin Mircea, membru al plenului Consiliului Concurentei, prezent la un seminar pe teme de retail organizat de Mediafax.

Oficialul autoritatii de concurenta a adaugat ca "deja la nivel national putem spune ca retailul modern este pe linia de a deveni majoritar". In orasele mai mari, ponderea comertului modern o domina deja pe cea a comertului traditional, tendinta fiind de continua crestere.

Valentin Mircea a mai explicat ca "epoca investitiilor de tip greenfield" (de la zero - n. red.) in comert nu mai este de actualitate. "Ne asteptam sa fie achizitii, sa se cumpere unii (jucatori) pe altii, este o evolutie fireasca", a mai spus Mircea.

El a dat exemplul tarilor vestice, precum Germania sau Austria, unde piata este dominata de cinci lanturi de retail, respectiv doua lanturi.

Membrul plenului Consiliului Concurentei a subliniat totodata ca de acum inainte autoritatea va fi mai atenta "la asemenea concentrari" si va avea chiar obiectii si refuzuri pe viitor.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri