Cota de piata a comertului modern a crescut de la 33% in 2006 la 45% in 2010, o dezvoltare dinamica pe fondul expansiunii hipermarketurilor si magazinelor de tip discount, in detrimentul formatelor mai mici de magazine, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare GfK Romania.

"Urmand tendinta regiunii, magazinele de tip discounter (cu preturi mici - n. red.) au reprezentat formatul castigator in perioada de criza, dar cota acestora in Romania (10%) este mai mica decat nivelul mediu din Europa de Est, de 17%", potrivit GfK Romania.

Specialistii companiei de cercetare mai remarca faptul ca piata de retail romaneasca este in continuare "foarte fragmentata, cu top retaileri care acopera doar 22% din FMCG (piata de produse de larg consum - n. red.), comparativ cu 70% in Slovacia".

De aceea, considera Raluca Raschip (foto), consumer tracking director GfK Romania, exista loc pentru noii veniti, dar in urmatorii ani concurenta se va intensifica.

Potrivit aceluiasi studiu, consumul casnic de bunuri de uz curent a scazut, in lei, cu 5% in primele noua luni ale anului curent, comparativ cu perioada similara a lui 2009.

In primele sase luni ale anului acesta, potrivit GfK Romania, consumul casnic de larg consum a scazut cu 4% in lei fata de intervalul omolog al anului precendent, deprecierea fiind o premiera a ultimilor zece ani. Specialistii GfK Romania explicau atunci ca este primul declin inregistrat din 2000 incoace, perioada in care ratele de crestere de la an la an variasera intre 7% si 25%. [Citeste mai multe detalii aici].

Studiul GfK Romania, aferent primelor noua luni ale anului, s-a realizat pe baza unei cercetari de tip panel de consumatori, pe un esantion de 2.200 de gospodarii la nivel national.

GfK Romania, fondata in 1992, face parte din grupul GfK si este lider pe piata cercetarii romanesti. Infiintat in 1934 ca prima companie de cercetare de piata in Germania, grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente.

Citeste si:

Comertul modern a ajuns la o pondere de 50% din total piata in 2010

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri