Specialistii companiei de cercetare mai remarca faptul ca piata de retail romaneasca este in continuare "foarte fragmentata, cu top retaileri care acopera doar 22% din FMCG (piata de produse de larg consum - n. red.), comparativ cu 70% in Slovacia".
De aceea, considera Raluca Raschip (foto), consumer tracking director GfK Romania, exista loc pentru noii veniti, dar in urmatorii ani concurenta se va intensifica.
Potrivit aceluiasi studiu, consumul casnic de bunuri de uz curent a scazut, in lei, cu 5% in primele noua luni ale anului curent, comparativ cu perioada similara a lui 2009.
In primele sase luni ale anului acesta, potrivit GfK Romania, consumul casnic de larg consum a scazut cu 4% in lei fata de intervalul omolog al anului precendent, deprecierea fiind o premiera a ultimilor zece ani. Specialistii GfK Romania explicau atunci ca este primul declin inregistrat din 2000 incoace, perioada in care ratele de crestere de la an la an variasera intre 7% si 25%. [Citeste mai multe detalii aici].
Studiul GfK Romania, aferent primelor noua luni ale anului, s-a realizat pe baza unei cercetari de tip panel de consumatori, pe un esantion de 2.200 de gospodarii la nivel national.
GfK Romania, fondata in 1992, face parte din grupul GfK si este lider pe piata cercetarii romanesti. Infiintat in 1934 ca prima companie de cercetare de piata in Germania, grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente.
Citeste si:
Comertul modern a ajuns la o pondere de 50% din total piata in 2010
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: