A asteptat doi ani pentru a intra in zona zero a restaurantelor fast-food din Capitala – Piata Romana. Acum, in locul restaurantului Everest, pe o suprafata de 500 mp, Burger King a deschis prima sa locatie stradala, in mijlocul concurentei principale – McDonald’s si KFC. Care este miza?
Locatia din Piata Romana are o suprafata de 500 mp, 80 de locuri si 80 de angajati, fiind cea mai mare unitate din cele 8 existente in cadrul retelei Burger King. Suprafata a fost eliberata in luna martie a acestui an dupa ce Everest Foods a intrat in insolventa la sfarsitul lui 2008.

In conditiile in care bugetul alocat deschiderii unei locatii Burger King se situeaza intre 500.00 si un milion de euro, pentru restaurantul din Piata Romana suma se apropie de pragul maxim datorita pozitiei centrale si a suprafetei alocate.

“Pentru mine locatia din Piata Romana se afla in top 3 in Capitala ca si punct de vanzare, poate chiar din tara, avand in vedere traficul care exista aici. Ne-am uitat la foarte multe locatii in special in sectorul 1 al Bucurestiului. Am invatat in acesti 2 ani ca elementele cruciale ale unei astfel de afaceri sunt locatia si calitatea mancarii. Am asteptat 2 ani pentru a deschide aici, in conditiile in care nivelul chiriilor era foarte ridicat, nu se justifica”, explica Marius Nasta, presedinte si actionar al Atlantic Restaurant System, compania care detine franciza Burger King in Romania.

Restaurantul din Piata Romana reprezinta prima investitie intr-o locatie stradala, Burger King avand in plan alte astfel de deschideri in 2011.

“Orientarea s-a schimbat radical. Diversificarea a devenit regula. Mall-urile care au supravietuit acestei periode de criza extrem de grea sunt cele care reprezinta puncte bune pentru dezvoltarea unui astfel de business. Deschiderea pentru deschidere nu isi mai are rostul a acum 3 ani cand spuneam ca trebuie sa fim acolo unde apare un mall nou. Nu mai functionez in modul asta, mi-am reprofilat business-ul pe o recalibrare maxima a locatiilor. Ma uit la locatii stradale si in viitor la drive through-uri, o piata care se afla la inceput in Romania”, declara Nasta.

Pentru acest an oficialul Atlantic Restaurant System estimeaza o stagnare a afacerilor la nivelul anului trecut, respective 3 mil. euro. In 2011, obiectivul companiei vizeaza majorarea afacerilor cu 40%, pe fondul noilor deschideri si a stabilizarii pietei.

“Prima perioada din an a fost foarte dificila pentru noi, in a doua am depasit cu 15% estimarile privind cifra de afaceri. Vad in 2011 o stabilizare a pietei. Ma voi uita foarte clar la unitatile pe care le avem. Nu va pot dezvalui acum care este bugetul de investitii pentru anul viitor si nici cate unitati vom mai deschide. De exemplu, in ianuarie 2010 nu aveam nicio deschidere in plan, insa bugetul s-a schimbat la jumatatea anului”, explica Marius Nasta.

Brandul Burger King a fost adus in Romania de oamenii de afaceri Eli Davidai si Marius Nasta, prin compania Atlantic Restaurant System. Primul restaurant Burger King din Romania a fost deschis in centrul comercial din Capitala, Baneasa Shopping City, in primavara lui 2008.

Cum arata competitia?

KFC Romania

- 1.000 de angajati

- 39 de restaurante, dintre care 17 in Capitala

- 27 restaurante in centre comerciale, 10 stradale si 1 drive-thru

- restaurantele cu cele mai mari vanzari: KFC AFI Palace, KFC Unirea si KFC Magheru

- cele mai vandute produse: crispy strips (fasii din piept de pui picante), aripioare picante si pui nepicant

- cifra afaceri 2009: 146,7 milioane lei

- cifra afaceri estimata pentru 2010: 160 milioane lei

McDonald's Romania

- 3.300 de angajati

- 62 de restaurante

- cifra afaceri 2009: 416 milioane lei

- cifra afaceri estimata pentru 2010: 437 milioane lei
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri