Producatorul de materiale de constructii Ruukki Romania, sucursala grupului finlandez Rautaruukki, a inregistrat o cifra de afaceri de 37,3 milioane de euro anul trecut, in crestere cu 13% fata de rezultatul din 2009, peste estimarile initiale de 10%.
Avansul din 2010 al business-ului s-a datorat lucrarilor de renovare din zona rezidentiala, proiectelor logistice si exporturilor.

“Am reusit sa crestem pe fiecare dintre segmentele pe care suntem prezenti pe piata. In anul 2010 a fost foarte importanta capacitatea companiilor de a prevedea directiile de dezvoltare ale pietelor pe care sunt active. De exemplu, Ruukki Romania a reusit sa vanda mult pe piata rezidentiala. Pare paradoxal, dar a existat pe acest segment un trend care a putut fi observat inca din 2009, respectiv o concentrare a activitatii din acest domeniu pe lucrarile de renovare. Faptul ca am prevazut acest trend ne-a ajutat sa ne concentram eforturile spre o directie realista”, spune Marian Pirvu, vicepresedintele Ruukki Construction pe Romania si Bulgaria.

Grupul finlandez este prezent pe piata locala prin intermediul diviziilor Construction (solutii pe baza de metal pentru constructii rezidentiale, comerciale si de infrastructura) si Metals (otel, otel inoxidabil si aluminiu sub forma de produse standard sau speciale, parti si componente).

Principalele grupe de produse comercializate de Ruukki in Romania sunt structurile metalice, tigla metalica si panourile termoizolante. Compania a reusit sa creasca in 2010 pe toate grupele de produse pe care activeaza.

Pe zona de logistica, producatorul de materiale de constructii a participat la doua dintre proiectele importante demarcate in cursul anului trecut. Ruukki Romania a castigat un contract de doua milioane de euro la viitorul centru logistic al lantului de supermarketuri Mega Image, care va fi amplasat in orasul Popesti-Leordeni (Ilfov).

Compania a produs si a instalat structura de otel pentru acoperisul centrului logistic de 40.000 de metri patrati (mp), care va fi amplasat pe un teren cu o lungime de aproximativ 100.000 mp.

De asemenea, constructorul se va ocupa si de serviciile de project management ale centrului logistic. Cele mai multe dintre componentele necesare structurii acoperisurilor au fost livrate de la fabrica din Romania, aflata in localitiatea Bolintin Deal (judetul Giurgiu), iar anumite produse vor si aduse din Polonia, unde grupul detine o unitate de productie la Onorniki.

Centrul logistic al Mega Image, parte a grupului belgian Delhaize, va fi construit in perioada 2010 – 2011.

„Am fost parteneri pentru doua dintre cele mai mari proiecte logistice din domeniul alimentar romanesc. Acestea au contribuit la cresterea pozitiei din piata in ceea ce priveste livrarea de structuri metalice”, mentioneaza Parvu, care nu dorit sa ofere mai multe informatii despre cel de-al doilea centru logistic.

In ceea ce priveste exporturile, compania a reusit sa comercializeze peste hotare 40% din productia realizata in 2010. Principalele piete de desfacere pentru companie au fost Bulgaria si Ungaria, urmate de Cehia, Slovacia, Rusia, Slovenia, Polonia si Finlanda.

„Anul trecut am exportat 40% din productia locala, in crestere cu 10% comparativ cu anul precedent. Initial, estimam ca vom exporta jumatate din ce producem la nivel local. Asteptarile noastre au fost contrazise de modul in care s-a comportat piata locala. Cererea din Romania a fost una mai mare decat am preconizat”, subliniaza Parvu.

El apreciaza ca exporturilor nu vor avansa foarte mult in 2011, chiar daca producatorul de materiale de constructii are „capacitatea de creste exporturile fara a disproportiona raportul cu vanzarile de pe piata din Romania".

Compania si-a propus pentru 2011 o crestere de minimum 10% a cifrei de afaceri, pe fondul acumularii de cota de piata, in contextul lansarii de produse noi.

Valoarea totala a pietei de invelitori din Romania s-a ridicat in 2009 la 117 milioane de euro, in scadere cu 34% fata de nivelul din 2008, potrivit unui studiu realizat realizat de compania de consultanta Neomar Consulting.

Pentru 2010, firma de consultanta estima o continuare a declinului la nivelul pietei, pana la aproximativ 111 milioane de euro (-5%).

“Sunt dificil de obtinut niste date precise legate de piata de tigla metalica. Studiile realizate in acest sens nu iau in considerare, de obicei, productia realizata de jucatorii entry-level. In 2010, in contextul crizei a crescut numarul acestui tip de jucatori. Ma refer aici la producatorii care profileaza tabla in puncte de lucru de mici dimensiuni tip garaje. Totalul productiei realizate de acestia este unul important. Asadar nu stim exact care a fost scaderea pietei, probabil a fost o contractie de aproximativ 15%”, mentioneaza Parvu.

Grupul finlandez a finalizat in 2009 trecut o investitie de 35 de milioane de euro in constructia unei unitati de productie pe piata locala,
Investitia din Romania, cea mai mare a Rautaruukki in afara Finlandei, este amplasata pe un teren de 50.000 de metri patrati, suprafata construita fiind de 26.000 de metri patrati.

Ruukki Romania are o capacitate anuala de productie de 1,8 milioane de metri patrati de panouri termoizolante, 12.000 de tone de structuri metalice si 1,2 milioane de metri liniari de profile.

Finlandezii au intrat pe piata romaneasca in anul 2000, ca importator de invelitori metalice.

Printre competitorii Ruukki Romania pe piata locala se afla Lindab, ArcelorMittal Construction, Megaprofil sau Teraplast.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri