Familia Valerii si Violeta Moraru, al carei nume este legat de una dintre cele mai importante tranzactii din FMCG-ul romanesc – vanzarea producatorului Bere Azuga in 2009 catre Ursus Breweries – mizeaza pe o politica a pasilor marunti in industria apelor minerale. Violeta Moraru a detaliat pentru wall-street.ro care sunt planurile companiei pe o piata evaluata la 300 mil. euro.
Compania Perla Covasnei, controlata de Violeta Moraru, a investit peste 5 milioane de euro intr-o fabrica din localitatea Catalina, judetul Covasna. Investitia ar putea fi amortizata in urmatorii 5 ani. Aceasta este cea de-a treia unitate de productie a companiei, dupa Azuga si Malnas. Fabrica este situata la 40 de kilometri de Sfintu Gheorghe si 17 kilometri de orasul Covasna. Izvoarele se afla la o distanta de un kilometru de fabrica.

Capacitatea de productie este de 9.000 de sticle/ora.

Pe langa cele 5 milioane euro alocate pentru construirea si echiparea fabricii greenfield, compania a mai investit 2 milioane de euro in brand si reteaua de distributie.

In fabrica lucreaza in prezent, intr-un singur schimb, 11 angajati, majoritatea din zona orasului Targu Secuiesc. Planurile vizeaza angajarea unui al doilea schimb incepand cu luna februarie, a declarat Violeta Moraru.

Fabrica are o suprafata totala de 15.000 mp si spatii de productie pe 2400 mp. Zilnic, din fabrica de la Catalina vor pleca, in medie, 100.000 sticle de apa minerala. Reteaua de distributie Perla Covasnei la nivel national este formata din peste 50 de distribuitori si lanturi de retail.

“Odata cu cresterea capacitatii vrem sa ne crestem cota de piata, sa ne extindem distributia si sa fim cat mai prezenti in retailul modern. Speram ca pana la finalul anului sa fim prezenti la nivel national in proportie de 80% si distributia numerica sa ne creasca pana la 50%”, afirma Moraru.

In prezent, Perla Covasnei este listata in retelele de retail Auchan, Cora, Carrefour, Lidl, compania fiind in negocieri si cu alte retele de comert modern.

Pentru acest an bugetul de investitii depaseste 1 mil. euro, suma urmand sa fie alocata proiectelor de marketing si extinderii distributiei.

Perla Covasnei beneficiaza si de un nou ambalaj, realizat impreuna cu compania de consultanta si design de brand BrandTailors, investitia in acest proiect fiind de aproximativ 200.000 de euro.

Potrivit datelor Societatii Nationale a Apelor Minerale, Perla Covasnei se situeaza pe locul 9 in Romania in topul producatorilor de apa minerala. Brandul detine o cota de piata de 3,5%, urmand sa atinga pragul de 8% in urmatorii 5 ani, potrivit estimarilor companiei Perla Covasnei.

In 2010 compania a vandut 12 milioane de sticle si a raportat o cifra de afaceri de peste 14 mil. lei. La nivel de grup, in 2010, vanzarile de apa au depasit 5 mil. euro.

Marcile private vor tripla vanzarile Perla Covasnei

Compania controlata de sotii Moraru intentioneaza sa demareze in acest an productia pentru marii retaileri pe segmentul apelor de masa. In acest sens, a fost
semnat un contract cu reteaua Kaufland, existand in prezent negocieri si cu alti retaileri, printre care si Lidl.

Contractele semnate in acest an pentru marci private vor tripla vanzarile companiei, sustine Violeta Moraru. Anul trecut, compania a inregistrat vanzari de 40 de milioane de litri, iar pentru acest an a bugetat vanzari de 60 mil. litri pentru marcile proprii si 100 mil. litri din marci private.

"Romania a trecut printr-o perioada foarte dificila mai ales pe fondul masurilor de austeritate luate anul trecut. Si noi am simtit efectele, retailul a suferit o scadere drastica. Toti am incercat sa ne eficientizam cheltuielile, sa alocam bani exact pentru ce avem nevoie. Pana acum nu am avut in plan sa producem marci proprii insa am observat ca exista un segment de piata care creste. Acum 2 ani nu ne gandeam ca putem face acest lucru. Daca intelegeam cat de mare va fi efectul crizei nu ne pozitionam atat de sus, poate ne uitam si la segmentul economic. Am schimbat strategia, am incercat sa oferim promotii, sa scadem preturile la unele produsele", explica Moraru.

In ceea ce priveste industria apelor minerale, aceasta a raportat o scadere de 7-8% in 2010, pe fondul efectelor crizei financiare corroborate cu masurile de austeritate implementate anul trecut. Cel mai afectat a fost segmentul premium, in timp ce consumul de apa de masa a crescut.

Pentru acest an, oficialul Perla Covasnei estimeaza o crestere usoara a pietei de ape minerale, de maxim 2%, pe fondul mentinerii instabilitatii economice.

Cele mai importante companii in industria apelor minerale sunt in prezent Romaqua (imbuteliatorul Borsec), Coca-Cola HBC Romania (Dorna) si European Drinks (Izvorul Minunilor), industria apelor minerale fiind printre putinele in care investitorii romani detin ponderea cea mai mare.

Proiectele imobiliare, in stand-by

Violeta Moraru anunta anul trecut intentia de a investi pe segmentul imobiliar, in zona montana, proiectul urmand sa fie demarat in acest an. "“Intentionez sa mai investesc in imobiliare in zona montana. Deoarece bancile nu finanteaza proiectele imobiliare, cred ca in viitorii doi ani cererea va fi mai mare ca oferta”, declara la momentul respectiv Moraru.

Intrebata daca acest proiect se va concretiza in acest an, Violeta Moraru a precizat ca planurile pe zona imobiliarelor vor fi amanate pana la stabilizarea situatiei economice a Romaniei, pe primul loc aflandu-se momentan investitia in Perla Covasnei. Pentru anul viitor compania ar putea lansa un brand de apa premium special pentru segmentul HoReCa.

Valerii si Violeta Moraru au vandut la inceputul lui 2009 70,7% din actiunile producatorului Bere Azuga catre Ursus Breweries pentru suma de 7,15 mil. euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri