In Romania, consumul de bauturi energizante este redus comparativ cu celelalte tari, desi statisticile demonstreaza ca piata s-a dublat in ultimii doi ani. Pentru unii, bauturile energizante sunt o modalitate de a-si lua doza zilnica de cafeina fara a bea obisnuita ceasca de cafea.
Pentru o tara ca Romania, pretul destul de ridicat al unei astfel de bauturi nu este favorabil, cel putin deocamdata, cresterii numarului de consumatori. Pe de alta parte, preferintele romanilor se indreapta alt gen de bauturi si nu a existat o traditie in acest sens. Romanii prefera berea unei bauturi energizante, chiar daca multi s-au indreptat spre a doua varianta pentru ca nu contine alcool si este mai interesanta decat o bere nonalcool. In aceste conditii, la noi segmentul tinta al companiilor producatoare de bauturi energizante sunt adolescentii si adultii tineri, mai ales cei care au posibilitati financiare peste medie. Ei sunt deschisi "tuturor provocarilor" si sunt si cei care frecventeaza cel mai mult barurile si discotecile, adica exact locurile in care producatorii de bauturi alcoolice sau nealcoolice folosesc cele mai puternice strategii menite sa ademeneasca cat mai multi consumatori.
Pe de alta parte, de foarte multe ori aceste bauturi au fost criticate, numerosi medici sustinand ca sunt periculoase pentru organismul uman, avand in vedere faptul ca au la baza si hormoni. In unele tari de exemplu, aceste bauturi se gasesc si la pet si sunt percepute ca bauturi racoritoare, in vreme ce in Romania, bauturile energizante sunt comercializate la doze si se consuma ca energizant, de obicei, in afara locuintei. Chiar daca din punctul de vedere al volumelor, consumul de bauturi energizante este mai ridicat in Romania decat in unele state vecine, consumul mediul pe cap de locuitor ne situeaza printre ultimii la acest capitol. Un roman consuma in medie 0,1 litri de bauturi energizante pe an, in vreme ce un croat bea o cantitate dubla anual, iar un ungur consuma de trei ori mai mult.
In Serbia, consumul este chiar de 0,6 litri pe cap de locuitor anual. Bauturile energizante au intrat pentru prima oara in Romania prin Red Bull Trading. In anul 2001, Coca- Cola Romania a lansat marca Burn, devenind primul competitor serios. Pe langa cei doi, piata s-a aglomerat cu tot felul de marci, dar majoritatea brandurilor nu au o prezenta constanta. Astfel, in afara de Red Bull si Burn, constante la noi pe piata mai sunt Power Horse si Bomba, precum si Shark, imbuteliat in Romania la Caransebes.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: