“O intalnire mai lunga de o ora nu este eficienta in opinia mea. Cele mai bune intalniri trebuie sa clarifice lucrurile in maxim 30 de minute”, afirma Mihai Matyas, directorul general al La Fantana, liderul pietei de distributie si imbuteliere de apa naturala in sistem watercooler. Managerul a acceptat sa descrie pentru wall-street.ro cum arata o zi obisnuita din viata sa de CEO.
La 54 de ani Mihai Matyas are o experienta de peste 27 de ani in industrii importante din Romania, dintre care 13 ani i-a petrecut in industria bauturilor racoritoare, lucrand pentru Quadrant-Amroq Beverages, compania care a detinut pana in 2006 in exclusivitate franciza Pepsi pe piata locala.

Din luna aprilie 2010, Matyas a preluat conducerea operatiunilor La Fantana. [Cititi si Seful La Fantana: Momentul actual este mai provocator decat criza din 1996-1998]

Chiar daca agenda sa este organizata in detaliu pentru intalniri de afaceri, e-mail-uri, sedinte si rapoarte, seful La Fantana gaseste timp pentru a cina cu prietenii, pentru a viziona un film de calitate si pentru una din pasiunile sale – bridge-ul online.

In general managerul se trezeste la ora 7.00, pe fundalul sonor al unui post de radio. “Volumul muzicii creste treptat timp de 3 minute. Radioul meu este setat pe Magic FM. Nu cred in acele treziri bruste, intrari in activitate gen Rambo ale marilor manageri, ci mai degraba in lucrurile si in schimbarile line”, povesteste amuzat Mihai Matyas.

In weekend isi incepe ziua cu 30 de minute sau o ora mai tarziu.

Micul dejun este suplinit de o cafea, servita in timp ce urmareste stirile TV si isi organizeaza agenda zilei, activitati carora le aloca in medie o ora si 45 de minute.

Pentru a ajunge la birou foloseste masina personala si in functie de trafic ajunge la sediu in maxim 25 de minute, in jur de ora 9.00. Aici petrece in jur de noua ore, foarte rare fiind cazurile in care programul sau de lucru depaseste ora 20.00.

Un lucru important pe agenda managerului este si revista presei. Matyas citeste de 15 ani Ziarul Financiar, doar in varianta tiparita, alaturi de Adevarul si Romania libera. In plus, aloca zilnic aproximativ jumatate de ora cumulat pentru a accesa site-ul Hotnews. Acestor activitati li se adauga rapoarte de monitorizare a presei si o revista de specialitate pe care o lectureaza de mai multe ori pentru a analiza tendintele si noutatile din industria watercoolerelor si purificatoarelor.

Fiecare zi este impartita intre 3-5 intalniri importante. In timpul ramas managerul raspunde celor 50-80 de e-mail-uri pe care le primeste.

“Aloc mult prea mult timp e-mail-urilor. O mare parte din ele sunt rapoarte, insa in general fac comentarii asupra fiecarui raport. Fiecare reclamatie adresata companiei ajunge online si la mine si urmaresc ca fiecare sa fie rezolvata. Citirea e-mail-urilor este continua intre intalniri mai ales odata cu introducerea telefoanelor Blackberry, cea mai diabolica inventie a ultimilor ani. Nu neg faptul ca te fac mult mai eficient, dar pun o presiune uriasa si beneficiile ar trebui cateodata cantarite”, considera Mihai Matyas.

Seful Fantana nu este prezent in retelele de socializare.

“Nu vreau sa zica lumea ca sunt demodat, cred ca telefonul si o intalnire fata in fata sunt mult mai calde, umane, sentimentale decat aceste masini de socializare. Stiu manageri care imi spun ca iPhone-ul si Facebook le-au schimbat viata. In prima faza, dupa 2-3 saptamani spun ca le-au schimbat viata cu atat de mult entuziasm, iar dupa cateva luni spun ca si-ar dori viata dinainte. Nu resping insa ideea, La Fantana are un cont pe Facebook, am inteles utilitatea acestuia ca si mijloc de promovare”, explica Matyas.

Printre principiile sale se numara si cel potrivit caruia o intalnire de business mai lunga de o ora nu este eficienta.

“Cele mai bune intalniri trebuie sa clarifice lucrurile in maxim 30 de minute. Am teleconferinte saptamanal, dar nici acestea nu dureaza mai mult de jumatate de ora”, adauga Mihai Matyas.

Pentru intalnirile de afaceri managerul opteaza de regula pentru sediul companiei sale, in special din cauza traficului aglomerat din Bucuresti. “Problema Bucurestiului este traficul, daca fixezi 2 astfel de intalniri ziua s-a terminat. Din aceasta cauza majoritatea intalnirilor le am la birou”, afirma Matyas.

Dupa terminarea programului, seful La Fantana serveste cina alaturi de prieteni, fie la ei acasa, fie in oras, merge la cumparaturi, vizioneaza un film de calitate sau joaca bridge online pe Bridge Base Online, activitate pentru care aloca cel putin o ora, 4 zile pe saptamana si cel putin 5 ore in weekend.

Printre pasiunile sale se mai numara tenisul de masa si pescuitul, activitati destinate exclusiv sfarsitului de saptamana. Tot atunci Mihai Matyas gaseste timp si pentru lectura, optand de regula pentru cartile de business. In acest moment lectureaza cartea lui Stephen Covey – Rezultate previzibile in vremuri imprevizibile.

“Citesc doar in weekend. Problema este televizorul. Cand eram studenti si programul la televizor era de cateva ore pe zi si nici atunci nu ne uitam, masuram cartile citite impreuna cu cinci colegi, la metru. De exemplu, intr-un semestru citeam un metru si 20 din biblioteca. Citeam foarte mult. Am incercat sa citesc si pe iPad sau prin intermediul audio book-urilor, insa nu imi plac. Prefer varianta clasica”, spune Matyas.

La Fantana Romania a raportat anul trecut afaceri in stagnare la nivelul de 17 mil. euro, in timp ce segmentul rezidentinal a afisat un avans de 30% fata de 2009.

Citeste si O zi din viata unui CEO de multinationala: Sefa Oriflame, Cum arata o zi din viata lui Yorgos Ioannidis, seful Romtelecom, Cum arata o zi din viata unui dezvoltator imobiliar. Dan Ioan Popp, Impact si Cum arata o zi din viata unui sef de multinationala. Markus Wirth, CEO Holcim Romania
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri