Daca inainte de criza avocatii facturau mai ales onorarii de succes si variabile, clientii acestora au solicitat incepand cu anul trecut si onorarii fixe cu scopul de a-si pastra un nivel constant de predictibilitate financiara.
“Am inceput sa lucram si cu onorarii fixe. Clientii au nevoie de predictibilitate si vor sa stie cat ii costa un anumit proces inainte de a-l incepe. Noi, ca avocati, ne-am eficientizat astfel incat sa terminam procesele foarte repede”, spune Crenguta Leaua (foto sus), managing partner al casei de avocatura Leaua si Asociatii. Ea spune ca onorariile fixe au reprezentat anul trecut aproximativ o treime din totalul incasarilor inregistrate de firma de avocatura.

Societatea de avocatura a facturat anul trecut de 5,3 milioane euro (fara TVA), incasari in crestere cu 97% fata de anul 2009, avansul fiind datorat in special serviciilor de consultanta, litigii si arbitraj.

Avocatii Leaua si Asociatii au consiliat juridic si institutii ale Statului roman, Ministerul de Finante, respectiv Ministerul Mediului, iar potrivit casei de avocatura, in aceste cazuri onorariile sunt mai reduse in medie cu 10-30% decat nivelul perceput clientilor din mediul privat.

Departamentul de consultanta a inregistrat anul trecut cea mai mare crestere, de 200%, si datorita efectului de baza, intrucat casa de avocatura s-a specializat incepand cu 2005 in arbitraj international si abia anul trecut ceilalti doi piloni ai activitatii companiei (consultanta si litigii) si-au echilibrat ponderea in veniturile totale. Potrivit casei de avocatura, proiectele care au generat acest avans au provenit din zona de fuziuni si achizitii in domenii precum infrastructura, energia si constructiile.

Astfel, avocatii Leaua&Asociatii au fost implicati in 2010 in sapte proiecte din dreptul aviatiei, inclusiv finantarile specifice. De asemenea, avocatii au oferit consultanta grupului de companii Cessna, pentru un volum de tranzactii care depaseste 42 milioane de dolari.

Echipa numara in prezent 21 de avocati, iar pentru acest an partenerii casei de avocatura mizeaza pe o crestere cu 25% a numarului de specialisti. Media de varsta a avocatilor Leaua&Asociatii este de 30 de ani, cu un singur junior in firma, insa numarul avocatilor incepatori va creste in 2011 cu cel putin unul pentru fiecare departament.

Anul 2011 a adus o noua ramura de activitate in cadrul Leaua & Asociatii, dreptul fiscal, sub coordonarea unui nou partener - Gheorghe Matei (foto jos), care a activat mai bine de 12 ani in Ministerul Finantelor Publice, in cadrul caruia a ocupat functia de director general al Directiei Generale Juridice.

Pe zona de litigii casa de avocatura a inregistrat in 2010 o crestere de 50% comparativ cu 2009. Cel mai mare volum de litigii a fost in domeniul comercial, cel al constructiilor si al dreptului muncii, iar avocatii Leaua&Asociatii au castigat, in 2010, peste 300 de litigii de munca, reprezentand angajatorii.

„Am obtinut reducerea si esalonarea la plata a cautiunilor, ceea ce a permis suspendarea mai rapida a unor proceduri de executare silita. Tot ca noutate, am obtinut posibilitatea anularii pentru simulatie a efectelor unor hotarari judecatoresti sub aparenta carora partile au incercat sa ascunda anumite tranzactii”, declara Aurora Damcali, managing partner al casei de avocatura.

Avocatii anticipeaza un reviriment al tranzactiilor si in zona imobiliara, avand in vedere faptul ca anul 2011 va fi unul de pregatire, inainte de 2012, de cand cetatenii altor state din Uniunea Europeana nu vor mai avea restrictii la dobandirea dreptului de proprietate asupra terenurilor in Romania. Tot pe zona de fuziuni si achizitii, avocatii Leaua&Asociatii consilliaza juridic o tranzactie in telecomunicatii inceputa in 2009 si care ar putea fi inchisa in trimestrul trei din acest an.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri