Reteaua americana de fast-food Subway va intra pe piata locala pana la finele acestui an, conform lui Ivan Todorov, CEO pentru Bulgaria si Romania al master francizorului Subway International. Primul restaurant de pe plan national va fi deschis, cel mai probabil, intr-un mall.
"Ne aflam in ultimul stadiu de pregatiri privind oferirea de licente de franciza in Romania. Primele contracte ar trebui sa fie semnate in prima parte a acestui an, iar locatia vizata pentru a deschide intaiul restaurant Subway este un mall din Bucuresti", a declarat pentru wall-street.ro Ivan Todorov (foto).

Piata romaneasca a fost atent analizata de catre acesta in ultimii doi ani, iar in prezent se desfasoara procedurile de lansare a primei francize la nivel local. Concomitent cu identificarea oportunitatilor de lansare in Romania, Todorov sustine ca s-a monitorizat fiecare piata din regiunea estica a Europei.

"Ne-am uitat la infrastructura fiecarei tari din aceasta zona si am identificat aspectele legale existente in orice stat din regiune. Romania este privita ca o oportunitate excelenta de dezvoltare a businessului Subway", afirma el.

Insa, ce anume a determinat decizia pozitiva de intrare a Subway pe piata locala? Dupa cum spune Todorov, situatia economica si cererea de noi branduri gastronomice sunt doua dintre cele cateva motive care au convins Subway sa includa Romania pe lista tarilor unde se va extinde reteaua de restaurante. In plus, in ultimii doi ani, s-au primit cereri numeroase de la potentiali francizati din tara care au aratat ca sunt dispusi sa lanseze un astfel de restaurant.

In momentul de fata, Subway se afla in ultimul stadiu de pregatiri din procesul de oferire a licentelor de franciza, pe plan local. Primele contracte ar trebui sa fie semnate in prima jumatate a lui 2011. De obicei, de la cumpararea licentei si pana la deschiderea propriu zisa a restaurantului trec patru luni, astfel incat oficialul companiei pentru Bulgaria si Romania se asteapta ca pana la finalul anului sa fie lansat si primul Subway in tara noastra.

Franciza Subway are unele dintre cele mai mici costuri de lansare din industria de profil, potrivit lui Ivan Todorov. Investitia totala este influentata de diversi factori, precum locatia, marimea restaurantului si cheltuielile necesare amenajarii spatiului. In Europa Centrala si de Est, costurile pot ajunge la 100.000 euro. "O suma exacta necesara investitiei intr-o franciza Subway va putea fi dezvaluita in momentul in care se va deschide primul restaurant", sustine reprezentantul companiei, adaugand ca acesta va fi inaugurat, cel mai probabil, intr-un mall.

"Inca nu ne-am decis asupra carui mall din Bucuresti, insa cu siguranta acesta trebuie sa fie pozitionat intr-o zona cu trafic crescut de vizitatori. Sunt mai multi factori de care se tine cont atunci cand deschidem un restaurant Subway intr-un mall – investitia este mai mica, echipa de angajati la fel, traficul de vizitatori mai intens etc.", a spus el.

Referitor la modul in care se va dezvolta Subway pe piata locala, Todorov spune ca totul depinde de cate cereri de franciza vor exista si, mai ales, de cate vor fi aprobate. Acesta se declara foarte interesat de catre antreprenorii romani, in ceea ce priveste posibilitatile viitoare de parteneriat in sistem de franciza cu acestia.

"As spune ca Romania reprezinta piata tipica din Europa Centrala si de Est si, tocmai de aceea, brandul Subway ar trebui sa fie prezent aici. Am observat, totodata, cerere pentru mancarea de calitate pe aceasta piata. Cei mai multi romani sunt ocupati cu dezvoltarea pe plan profesional si, din acest motiv, ei cauta mancare buna servita rapid", a completat CEO-ul pentru Bulgaria si Romania.

De asemenea, el a constatat ca romanii cunosc foarte multe branduri straine, comparativ cu locuitorii altor tari din Europa Centrala si de Est.

In ceea ce priveste profilul antreprenorului care deschide un restaurant Subway, Ivan Todorov considera ca acesta nu trebuie sa aiba experienta in industrie; din contra – este chiar mai bine daca acesta nu a avut deloc de-a face cu acest domeniu.
Abilitatile de management sunt insa intotdeauna binevenite, dar cel mai important este ca antreprenorul sa urmeze stilul de lucru si standardele proprii Subway.

"Pentru a avea succes cu o franciza, este nevoie de bani, dorinta de munca si capacitate de a urma un sistem prestabilit. Totul tine de invatare si reinventare."

In prezent, in Bulgaria, exista 15 restaurante Subway, iar pana la finalul lui 2011, Todorov estimeaza ca se va ajunge la un numar de 30 de restaurante. Exista o singura taxa de franciza, de 7.500 euro, din care antreprenorul primeste 50% inapoi daca deschide un restaurant in mai putin de un an de la semnarea contractului. Din veniturile anuale, 8% se indreapta catre Subway International, iar 4,5% catre fondul de publicitate al companiei, bani care sunt folositi de catre toate francizele din tara.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri