Vanzarile grupului francez Lafarge pe piata cimentului din Romania au scazut anul trecut cu 20%, dupa reducerea cu 18,5% a volumului livrat, se arata intr-un raport al producatorului de materiale de constructii francez.
Grupul francez anticipeaza ca piata romaneasca a cimentului se va comprima in acest an cu 4-7%, potrivit unei prezentari a Lafarge, informeaza Mediafax.

In Europa Centrala si de Est, activitatea grupului pe piata cimentului s-a redus cu 8,6%, iar vanzarile au scazut in volum cu 6,6%. Incasarile, pe acest segment, s-au cifrat la 757 de milioane de euro, cu 5% mai mici decat in 2009.

"In Europa Centrala si de Est, rezultatele au fost afectate de conditiile economice dificile din Romania si de preturile mai scazute din Polonia. Pietele din Rusia si Polonia si-au revenit in a doua jumatate a anului. In Romania, mediul economic a ramas problematic, iar vanzarile s-au redus cu 20%. De asemenea, conditiile dificile de pe piata au dus la scaderea profitului operational", mentioneaza Lafarge.

Vanzarile totale ale grupului in Europa Centrala si de Est au coborat in 2010 cu 1%, la 1,043 de miliarde de euro. Totodata, profitul operational s-a redus cu 25%, la 211 milioane de euro. Pentru 2011, producatorul de materiale de constructii anticipeaza o crestere a pietei cimentului de 3-6%.

La nivel mondial, vanzarile Lafarge au crescut cu 2%, la 16,17 miliarde de euro, iar profitul net a avansat cu 12%, la 827 de milioane de euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri