Producatorul Lacerta Winery, un proiect demarat in urma cu opt ani de patru investitori straini, dintre care trei austrieci si un german, intra pe piata locala a vinurilor premium in urma unei investitii de 6 milioane de euro. Walter Friedl, reprezentant al grupului de proprietari Lacerta Winery, vorbeste intr-un interviu acordat wall-street.ro despre planurile companiei si ideea lansarii unei afaceri premium in perioada de criza financiara.
Vinurile Lacerta sunt produse in podgoria Dealu Mare pe un domeniu ce se intinde pe o suprafata de 82 de hectare. In urma investitiei de 6 milioane de euro, realizata atat din surse proprii cat si prin intermediul Fondului European Agricol de Dezvoltare Rurala, compania detine la Fintesti, judetul Buzau, o crama, un salon de degustari si un magazin de vinuri.

“Am inceput acest proiect in urma cu opt ani pentru ca am vrut sa avem propria materie prima, nu am vrut sa cumparam strugurii. Atunci a fost o perioada foarte buna pentru a incepe aceasta afacere. Credem cu tarie ca in Romania recesiunea s-a sfarsit, chiar daca vom avea nevoie de timp pentru a reveni la nivelul de dinainte de criza financiara. 2011 va fi un an foarte interesant pentru Romania”, crede Walter Friedl (foto), partener Lacerta Winery.

Lacerta a lansat 9 sortimente de vin (6 de vin alb si 3 de vin rosu) pe segmentul premium, distribuit exclusiv pe segmentul HoReCa (hoteluri, restaurante si baruri de lux), prin intermediul catorva magazine specializate si prin intemediul site-ului companiei. Preturile produselor sunt cuprinse intre 39 si 69 de lei.

In prezent, au fost imbuteliate 46.000 de sticle, reprezentantii companiei estimand o triplare a productiei in urmatorii 2 ani. In crama Lacerta pot fi procesate anual 540.000 de kilograme de struguri, rezultand 380.000 de litri de vin.

Partea de productie este completata de domeniul central, conacul Dorobantu, opera arhitectului Ion Mincu, construit in 1901 si renovat in 2005 de catre actualii proprietari.

Compania are 40 de angajati, intentionand sa pastreze acest numar de persoane, considerandu-l “optim” pentru afacerea pe care o desfasoara. In plus, Walter Friedl sustine ca strategia nu vizeaza achizitia de noi terenuri si nici exporturile, pentru moment.

Piata vinurilor din Romania este evaluata la 450 mil. euro, preferintele consumatorilor romani indreptandu-se in proportie de peste 70% spre vinurile albe, dulci spre demidulci.

“In cei 12 ani de cand sunt in Romania, de doua ori pe saptamana ies in oras cu oameni de afaceri, cu straini, mergem in restaurantele hotelurilor din toata tara din Timisoara pana in Constanta. Toata lumea vrea sa serveasca vinuri romanesti, asa cum atunci cand mergi in Franta vrei sa bei vinuri frantuzesti. Potentialul Romaniei pentru vinuri de calitate superioara este urias. Ne concetram pe acest sector, vrem sa fim unul din cele mai bune vinuri pe plan local”, afirma Friedl.

Cine este Walter Friedl?

Walter Friedl este inginer si absolvent al Academiei de Studii Economice din Viena. Detine o cariera diplomatica de 25 de ani in care a lucrat in serviciul statului austriac.

Locuieste in Romania din 1989, perioada in care a fost consilier comercial al ambasadei Austriei in Romania, director si fondator al Clubului de Afaceri Austriac la Bucuresti si director pe activitatea de corporate business la Uniqa Asigurari.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri