Industria farmaceutica trebuie sa-si regandeasca in mod radical lanturile de distributie pentru a se adapta la evolutiile rapide ale pietei si la trecerea de la produs la pacient, potrivit unui raport PricewatehouseCoopers (PwC).

Considerate a fi coloana vertebrala a unei companii farmaceutice, multe dintre lanturile de distributie actuale sunt inadecvate pentru a face fata nevoilor viitoare ale industriei. “Cele mai multe companii au capacitati de productie care nu pot lansa pe piata terapiile care pot fi obtinute cu utilaje mai complexe si cu retele de distributie mai sofisticate”, se precizeaza in studiul "Pharma 2020: Supplying the future. Which path will you take?".

Compania de consultanta si audit PwC considera ca in urmatorul deceniu multe companii vor fi nevoite sa reevalueze din punct de vedere strategic si sa-si schimbe in mod radical modelul de productie si de distributie. Schimbarea modului de incasare a veniturilor companiilor va avea implicatii fundamentale asupra lanturilor logistice ale industriei, sustin autorii studiului.

Am observat in ultima vreme o preocupare sporita a companiilor farmaceutice din Romania pentru modele alternative de distributie directa a medicamentelor catre farmacii si spitale. Acest model, generat in principal de avantajele operationale pe care le ofera, are potentialul de a creste nivelul de conectare al producatorilor cu consumatorii”, a declarat Kenneth Spiteri (foto), partener servicii de audit, liderul grupului de servicii pentru industria farmaceutica din cadrul PwC Romania.

Pana in 2020, managementul schimbului de informatie dintre compania farmaceutica, pacient si furnizorul de servicii medicale va fi la fel de important ca si distributia produselor. Lanturile de distributie trebuie prin urmare sa evolueze pentru a face fata acestor transformari, iar companiile vor trebui sa inteleaga in profunzime nevoile pacientilor.

Este vitala capacitatea de a integra date, produse si servicii intr-o oferta coerenta de afaceri care sa furnizeze valoare adaugata si o mai buna intelegere a nevoilor pacientilor. Companiile trebuie sa se straduiasca sa se apropie mai mult de pacientii lor pentru ca la orizontul anului 2020, informatiile din spatele unui produs vor fi la fel de valoroase ca si produsul insusi”, a mai spus Spiteri.

Industria farmaceutica mondiala va trebui sa dezvolte noi modele de distributie pentru tipuri diferite de produse si segmente diferite de pacienti. De asemenea, va trebui sa invete sa foloseasca lanturile de distributie ca o modalitate de segmentare a pietei, recunoscand in acelasi timp importanta informatiei din spatele produsului.

“Cele mai de succes companii farmaceutice vor fi cele care au constientizat deja valoarea unui lant de distributie eficient si care il pot valorifica precum un diferentiator de brand mai degraba decat ca pe un cost”, a conchis Kenneth Spiteri.

PwC este o companie globala care ofera servicii de audit financiar, consultanta fiscala si consultanta pentru afaceri specializate pe diferite sectoare. Compania este prezenta in 154 de tari, inclusiv in Romania, si are peste 161.000 de angajati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri