Producatorul de materiale de constructii Holcim Romania, parte a elvetienilor de la Holcim, a inregistrat anul trecut o scadere de 14,5% a vanzarilor de ciment si clincher (materia prima principala folosita la fabricarea cimentului), se arata in raportul anual al grupului.
Totodata, pretul mediu al cimentului s-a redus cu 10,9%, potrivit documentului citat.

Subsidiara locala a grupului elvetian a reusit in ultimul trimestru sa compenseze din scaderea de 18,8% consemnata in perioada ianuarie – septembrie, comparativ cu perioada similara din 2009.

Rezultatele obtinute de Holcim Romania se incadreaza in estimarea facuta de Markus Wirth, CEO al companiei, la inceputul lui 2010. El spunea ca vanzarile vor scadea cu 5-20% fata de 2009.

La nivelul tarilor din Europa in care este prezent grupul elvetian, Romania s-a pozitionat pe locul al treilea intr-un top al statelor cu cele mai mari scaderi ale vanzarilor, dupa Bulgaria (-27,7%) si Croatia (-27,6%).

De asemenea, grupul elvetian a avut performante slabe si in ceea ce priveste vanzarile de agregate de pe piata locala.

“Pe segmentul de agregate, scaderile de la Holcim Croatia, Holcim Romania si Holcim Romania au depasit evolutia pozitiva avuta de Ungaria, Cehia si Slovacia. Pe zona de betoane, Holcim a reusit doar in Serbia sa aiba o crestere a volumelor vandute”, potrivit raportului.

Holcim Romania detine in prezent doua fabrici de ciment in Campulung si Alesd, o statie de macinare la Turda, 20 statii ecologice de betoane, cinci statii de agregate si un terminal de ciment in Bucuresti.

Piata locala a cimentului este controlata de subsidiarele locale ale Holcim (Elvetia), Lafarge (Franta) si HeidelbergCement (Germania).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri